måndag 16 januari 2012

tänk så skoj att det är måndag igen! fantastiskt.
tänkte veva igenom helgen, för min egen skull som vanligt, orkade inte igår...
hm.
japp. i fredags var jag o magnus på dejt. vi valde cooks krog i luleå, riktigt god mat! rekommenderas starkt!! norrländska specialitéer, det kändes. det mesta hade en genomsyrad smak från norrland faktiskt. förrätt, varmrätt & efterrätt. mmm!! så himla gott.
sen åkte vi hemåt mot boden igen efter en godishandling på kvantum. blev rätt sent ändå, var inte hemma förrän 23 typ. så jag slängde mig i sängen med min nya tidning & magnus såg rocky. känslan när han sen kryper ner bredvid mig. mm. oslagbar!
vaknade rätt tidigt på lördag, skönt utvilad. degade en stund, åt godis till frukost o såg tv.
fick ett trist men ändå roligt telefonsamtal av anna. gemensamma kompisar till oss fick sin bebis tidigt på lördagmorgon. hon hade endast hunnit gå 22 av de beräknade 40 veckorna så ni kan ju tänka er hur liten den lille killen var!? strax under 500 gram. riktigt sjukt. de åkte såklart till umeå direkt. de har en tuff tid framför sig och jag håller tummar & tår att det ska gå bra. rättaresagt: det KOMMER att gå bra. inga konstigheter. bara hoppas att han inte får några men efter detta.. inget är ju utvecklat som det ska. varken lungor, hjärta, hjärna.. inga organ. huvva. men dom är små kämpar de där små liven!

tog en fika med elin på stan också, strosade lite o brände pengar. men bara sånt jag behövde! faktiskt. var skoj att träffas igen! jättetrevligt.
sen hem, äta, duscha, fixa o dona för sen på kvällen var det födelsedagsfest för mig & anna ute i heden! jag var ju dock nykter som bestämt. fasiken vad skönt det var. var lite jobbigt dock när alla andra blev askalas, men äh. sånt får man tåla. var ändå trevligt och fick jättefina presenter! tack tack tack!
var hemma kring 12, så jag gick o la mig direkt. somnade väl inte på en gång, låg o pratade med min älskling en stund.
vaknade kring 11 igår o sen var vi bara på ringvägen o tog det lugnt. låg på soffan heeeeela dagen. åt, såg tv, busade o myste. så himla mysigt.
sen åkte grabbarna på bio i luleå, jag promenerade hem o duschade, fixade o satt sen vid datorn hela kvällen. så skönt att bara dega o slösurfa. var längesen jag gjorde det. välbehövligt. sneglade lite på film o sen nån dokumentär om big ben. haha.
kröp till kojs o just när jag lagt mig tillrätta så kommer min älskling hem! lyckan där.
låg o pratade, senast jag kollade på klockan så var den strax efter 1. gissa om jag är trött idag!? yes box.

idag är det full huggning. ska handla tårtgrejer efter jobbet inför fikat imorgon. välkomna på fika alltså imorgon em! fira att jag fyller 23. haha.

ajöken möken

Inga kommentarer: