torsdag 20 augusti 2009

Thursday!


(Bilden är från i fredags innan vi gick ut och påbörjade vår CRAAAZY night downtown!)

Har varit väldigt lugnt i veckan, men samtidigt känner jag mig jättestressad. Det kan ju ha att göra med att Petter flyttar om bara några dagar, eller mest troligt är det väl det. Jag kan inte komma på någon annan anledning. Stressen börjar liksom smyga sig fram och ångesten likaså. Vi får just se hur jag kommer klara det här. Om mina jävla Herpes-utslag kommer blomma fram som aldrig förr (de brukar göra det när jag är stressad) eller om jag kommer bli deprimerad igen.. Det vore inte så bra. Men jag tror det bästa är att ändå försöka bita ihop och ändå gå till jobbet, kämpa på bara. Det blir inte bättre av att ligga hemma i sängen. Det blir bara en negativ cirkel som blir väldigt svår att bryta.
Vi får helt enkelt försöka klara det. Det är ju inte helt omöjligt får vi hoppas.

.. i och med flytten så vet jag inte om jag längtar till helgen eller inte. Men den kommer ju liksom bara närmare och närmare och varje dag tänker jag "sista måndagen med Petter, sista tisdagen med Petter.." osv. Det går liksom inte att fly från det faktum ATT han flyttar.. Huvvaligen. Känns så nyligt han berättade att han sökt skolor söderut, att han sedan kom in men att det var "flera månader dit!". Usch, tiden går så snabbt. Fast det är ju i och för sig bra nu när han kommer vara långt borta. Då får tiden gärna gå ännu snabbare!

Äh. Annars jollrar allt på ganska bra. Jag möblerade om i mitt rum på jobbet, det var lika bra att passa på nu när det har varit så lugnt. Det blev riktigt bra tycker jag. Hatar att sitta med ryggen mot en dörr, så jag vände och vred på hela skiten. Så till slut blev det bra! Med lite hjälp, givetvis :D

Nä nu ska jag titta på lite mer Sex and the city. Sen dusch och sen ska jag nog gå och lägga mig. Hoppas att Petter kommer hem snart, han är hos Erica nu. Men samtidigt måste han ju få vara där. Han flyttar ju snart och hinner nog inte umgås alltför mycket med henne själv. Så han får väl vara där då. Jag kan ju alltid gå och lägga mig om jag blir less.

Ajöken möken!

3 kommentarer:

ehmelie sa...

i know the feeling med pojkvän ("så-gott-som-pojkvän" för min del) som flyttar. linus flyttade ju till nya zeeland, i början av juli. jag har inte släppt det ännu, känns som att... jag vet inte. det suger, iallafall.

han ska plugga där i två hela år dessutom, och en enkelbiljett till sverige kostar över 10 000 kronor, så han lär inte komma hit nåt alls under de hela två åren...

oh well. tänkte bara säga att jag vet hur det känns. HEMSKT. men man kommer väl över det... förr eller senare.

Lee sa...

Men det var verkligen lättare sagt än gjort att färga från svart till blond ;) haha! Jo jag får använda en hel del silverschampoo kan jag lova :P

Lee sa...

Jo fyfan, tycker det har varit hemskt.. men såhär i efterhand känns det riktigt bra :D Nu ska jag bara få bort det gula. Ja jag hade också fått gå omkring med eldrött hår om jag inte blekt sönder mitt :S Jag har på allvar blekt håret över 15 omgångar på 3 dagar.. så. :/ Inte att rekommendera ! men måste säga att det har klarat sig riktigt bra för att haft sån press på sig :D haha. NEJ GUD, jag tänker till en eller 50 ggr innan jag färgar håret nu igen.. nu ska jag vara blond ett bra tag! Orkar inte med den här kampen en gång till :P