onsdag 21 december 2011

Horoskop för 2012

"Kärlek: I privatlivet blir det här lite av en milstolpe. Om du är singel är det här året då du kommer att hitta sann kärlek, och om du redan funnit den är det här året då ditt förhållande kommer att bli fast och stabilt. För att påminna dig om vad det här året handlar om möts Venus och Mars för en himmelsk romans i maj. Jupiter avlöser Venus och tar dig in i en period av värme, lycka och framgång – så om du har en dröm à la romantisk komedi om att oväntat möta någon, säga ja efter en virvelvindsromans, byta ditt singelliv mot hemmaliv med ny familj, ja, då anpassar sig Jupiter efter det. Det är raka motsatsen mot det liv du är van vid och det är ett stort steg att ta, men så fort du tagit klivet vet du att det är vad du velat hela tiden. Om någon förra året hade sagt att du skulle leva som du nu gör, hade du skrattat. Nu skrattar du för att du faktiskt lever det liv du önskat, och du älskar det."

Åh. Det låter ju alldeles underbart eller hur?
Jag ska väl inte säga att jag tror på horoskop till 110%, bara om dom är positiva. Jag letar bara positiva grejer i horoskop och blir knäckt om det står något negativt någonstans. Då struntar jag i det och letar vidare tills jag hittar något positivt. Nu har jag gjort det och nu blir det så där det blir. Det handlar ju någonstans om inställning i slutändan och inställningen blir betydligt bättre m man läser ngt positivt eller hur? Står det negativt så går jag bara o väntar på "smällen".

Men det känns ju skoj. Det känns bra. Fast det gjorde det innan också. Behöver inget horoskop som säger till mig att jag är lycklig. För det vet jag att jag är ändå. Så här lycklig har jag aldrig någonsin varit tidigare. Precis som det står där så var det helt otänkbart för bara ett halvår sen att ha ett stabilt förhållande och hellre ligga hemma på soffan än att gå ut och svassa på krogen.
Men things change och det är väl tur det!

Ajöken möken

Inga kommentarer: