torsdag 22 december 2011

är det inte ledighet snart???! jo, imorgon går jag på en fyradagarshelg! underbart. jag längtaaar!!
det enda jag tänker på just nu är att jag bara vill vara ledig. det ska bli så skönt! behövligt inte minst. känner mig helt slut. helt jäkla färdig alltså.

igår var vi på bio och såg girl with the dragon tattoo. den var helt ok. inte mycket mer än så. jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig eftersom den är baserad på millenium-triologin. introt var kickass och där fick jag jättehöga förväntningar. men den kändes dessvärre mesigare än den svenska versionen. lisbeth kändes personlighetslös och man fick inte känslan av att det var den där smarta skildringen av boken som den svenska filmen är. den var väldig utdragen också. helt okej, men inte mkt mer än så.

när vi tryckt i oss godis tills vi rullade fram så åkte vi hemåt. in i duschen och sen slocknade vi båda två på cirka två sek. vaknade i panik tio över sju. har varit på jobbet kring halv 8 varje dag den här veckan... bahhh. hade tänkt vara tidigt så jag kanske fick ihop lite flex, men icke det. får sitta till 16 och då är det ordinarie tid. sugigt värre. men ja ja.
idag ska jag ta en timmas fys och promenera till fagge och hjälpa david att städa o plocka fram julgrejer så det är klart tills mamma, pappa o hannes kommer hem. min förhoppning är att dom kommer hem ikväl, men det vet man ju såklart aldrig. det var visst lite strul med hannes pacemaker och han gick på medicin nu. förhoppningsvis lyckas dom ställa in den rätt och att medicinen hjälper.
vi får se helt enkelt, fortsätta hålla tummarna.

nae.
nu ska jag jobba vidare här. försöka. känner mig sjukt omotiverad och det enda jag vill är att vara ledig.... blääää!!

ajöken möken

Inga kommentarer: