tisdag 22 november 2011

åhh kan inte riktigt fokusera idag. längtar bara hem så jag kan ta fram lite julgrejer. eller adventssaker snarare. gardiner, stjärnor, röda dukar, ljuslyktor osv. Myyyyysigt!!
iom med julpysseldiskussionen på fikarasten så gled vi också in på ämnet huruvida vi gått ur svenska kyrkan eller ej. jag sa ju att "ja jag har gått ur" till svar fick jag givetvs "varför då?" så jag sa som det var; "aeh men för det första är jag inte troende, för det andra så känns det som att betala deltagaravgift till AIK när man håller på DIF, sen är det väl inte säkert att den kristna tron är den rätta?"
den där diskussionen är alltid intressant och det provocerar väldigt ofta att jag ändå fortsätter att fira jul. jag anser att fira jul inte har något med den kristna tron att göra just idag 2011. för mig handlar det om allting runtomkring. det handlar om att kunna ha valmöjligheten. jag menar; jag har ju lägenheten full av buddhor? jag tillhör ingen religion. jag väljer själv guldkornen. jag firar t.ex inte påsk, kristi himmelsfärd etc. men julen handlar om så mycket mer.
jag fick lite bistra miner när jag drog mina argument, men då får det väl vara så då.
julen är mysig. även om jag vissa år känner bara "FUCK OFF" så är det ändå en viktig del i det totala jävla mörkret. mysigast är ju tiden innan jul. inte nödvändigtvis julafton. men den där känslan man bygger upp genom tända ljus, lyktor, ljusstakar, julgodis, julfilm osv.

ja. det är lite så jag tänker.

ajöken möken

Inga kommentarer: