måndag 10 oktober 2011

skönt att slippa vara ensam om att vara knäpp

läser amanda schulmans blogg med jämna mellanrum. egentligen bara för att hon är gift med alex schulman som för mig är en stoooor förebild.
hur som haver, hamnade helt random på hennes blogg idag, fladdrar ner och ser att hon verkar lida av samma "förkylnings-depressions-grej" som jag.. (HÄR)
det känns ju riktigt skönt (på ett märkligt sätt) att det inte bara är jag som blir helt jävla apatiskt dum i huvudet så fort näsan börjar rinna och huvudet blir som en ballong.
jag har verkligen varit helt jävla dum i huvet senaste veckan. man kan väl säga att det vände i helgen. innan dess har jag bara varit en bitterfitta utan dess like som tagit ut mina "förkylnings-depressionssyndrom" på alla runtomkring mig. jag har alltså varit helt jäkla pantad i skallen på riktigt. helt trög. varit deppig och trott att alla varit ute efter att såra mig, självkänsla på noll, sur, irriterad, grinig, grälsjuk och ilsken. som ett riktigt jävla pms-offer med andra ord. fan vilken fest om jag ska vara så resten av mitt liv så fort jag blir sjuk!??

som sagt, nu är det bättre och idag har det vänt. är glad och sprallig idag. de sa det till o med idag här på jobbet "du verkar gladare idag!"
illa när det går utöver arbetskamraterna också... ja ja ja. huvudsaken är att det vänder och inte är konstant. började bli nojjig att det på riktigt var en depression, det hade jag inte pallat med.
jag är ju ändå lycklig.

aeh, tyckte bara det var lite intressant att det inte bara är jag som blir deprimerad när jag är sjuk (som jag har trott i ungefär hela mitt liv).

ajöken möken

Inga kommentarer: