onsdag 12 oktober 2011

morron... morron.... morronpasset i peeeeeetreeee

hej o hå så satt jag här igen. känns dock inte fruktansvärt som det brukar eftersom trycket ökar lite och sätter lite högre krav på oss.
tiden går fortare och jag blir gladare.

åh idag är det onsdag... fast för mig är det som torsdag eftersom jag är ledig på fredag. så sjukt underbart härligt! veckan har gått sjukt fort. verkligen helt sjukt. men det är bra!!!
längtar som en tok tills imorgon, då jag flyger ner till sthlm! weiweiweiwei.
så underbart att få en paus från allt. komma iväg. ny miljö, nya människor. behövs alltid!

igår var lina förbi på middag. trevligt, trevligt. riktig husmanskost, potatis, köttbullar o gräddsås. så sjukt underskattat. riktigt gott.
tur att jag har vänner som ser till att jag äter ordentligt eftersom jag lätt hade kunnat leva på glass, ostbågar, mackor och kaffe. mat är inte det viktigaste här i världen, men tydligen tycker vissa det.
var så skönt när vi var i grekland jag o anna, då prioriterade vi att göra annat. mat kom liksom om vi hade tid för det. minns att vi sa nästan varje kväll "ikväll går vi ut o käkar!" "ikväll MÅSTE vi gå ut o käka!" men det slutade allt som oftast med att vi satt på balkongen o käkade våra grekiska båtar (fralla, tsatziki o pringles).
så skönt att vi hade samma inställning så att inte jag är helt "aehhh men skit i middagen, vi äter chips istället" och anna är "vi måste äta ORDENTLIG middag". hade blivit så tråkigt då.
men jag har nog alltid varit så. mat är fan inte det viktigaste. man kan lika gärna äta mackor till middag, eller gröt eller nånting. det är inte så jävla noga. bara man får lite bukfyllnad så är det ju bra. resten är ju skitsamma egentligen. är väldigt ointresserad av mat i största allmänhet. är inte gourmand direkt. nudlar funkar lika bra som oxfilé. givetvis är det gott att unna sig riktigt god och onödigt dyr mat ibland som variation till snabbmakaroner och burksås. men generellt sett så gör jag hellre något annat än ställer mig o lagar mat en vanlig tisdag liksom.
... trots detta så ser jag framemot dagens lunch. vi var så duktiga att det blev matlåda till både mig o lina. mums :D

aeh, dags att återgå till arbetet.

ajöken möken

Inga kommentarer: