måndag 17 oktober 2011

måndag yet again

jahapp. så var det måndag och jag är hemma i boden igen.
har haft en riktigt skön vistelse i den kungliga hufvudstaden.
kom dit på torsdag kväll, mötte upp anna på centralstationen och vi åkte ut till gärdet där hon bodde på scandic ariadne. riktigt fint hotell. sov som en prinsessa och mådde som en kung dagen efter när jag fick hotellfrukost! SÅ glad att jag äntligen har blivit en frukostmänniska. det känns som att jag numera kan äta i omåttliga mängder efter att i hela mitt liv mått illa så fort jag tänkt på frukost på morgonkvisten.
sen var det bara att packa ihop, checka ut och ta mig mot stan. låste in fetingväskan på centralen och sen satte strosandet igång. fy fan vad jag hade ont i fötterna på kvällen. jag var ute på stan tills dess att anna slutade jobba där kring 16-snåret. strosade i gamla stan, kikade in slottet (för tusende gången), vandrade drottninggatan femton varv, käkade en french hotdog, läste aftonbladet, solade lite, glodde på folk.... en ganska mysig dag ändå. jag tycker det är rätt skönt att vara själv ibland (eller ja, själv var jag ju såklart inte då halva sthlm var på stan samtidigt som jag).
sen åkte jag o anna ut till annas kompis anna ute på söder. vi drack lite vin, åt chips och surrade, fixade oss i ordning och begav oss sedan mot uppsala!
käkade på ett ställe som hette något väldigt märkligt, i stil med "flustret". riktigt jäkla god mat! jättegott. sedan var det bara att tagga till på våningen ovanför med drinkar inför dead by april-spelningen. de satte igång och faaan vilket drag! så jävla bra. sjukt bra. kunde sjunga med, fick hålla hand med sångarna, fick en svettig handduk, fick slängkyssar, fick ta kort med zandro och fick samtligas autografer! nörd, javisst! hahaha. nae, men det var verkligen en sjukt rolig kväll. sen taxi tillbaka mot sthlm.
somnade nästan direkt när vi kom tillbaka, så sjukt slut!!

åt världens lyxfrulle på lördagen och begav oss sedan mot stan. planen var att knalla på nordiska museet (de hade en chokladutställning där) men det var så fasansfullt med folk så vi struntade i det och strosade omkring i gamla stan istället. fikade på chokladkoppen och åkte sedan tillbaka till söder för handling och tagg inför fest!
vi höll oss till söder och började kvällen med vin och drinkar hos konstenius, sen drog vi till vampire's lounge och avslutade kvällen på snaps. så jävla rolig kväll, helt sjukt!! måste verkligen tillbaka till vampire's lounge. så jäkla häftigt och BRA musik.

kvällen avrundades kl 4 på morgonen med massa surr och söndagen påbörjades kl 10 med frukost. slitna tjejer....
sen var det väl egentligen bara att fixa till mig och bege mig ut mot arlanda igen.
var så SJUKT skönt att komma hem igen. borta bra men hemma bäst. jag älskar stockholm, men jag älskar mitt hem & familjen desto mer!
dock börjar jag redan längta till min och daddes resa till sthlm i början av november (dvs om ca 3 veckor) då vi ska se på dylan!
det ska bli sjukt roligt.
det är inte ofta jag och dadde gör något tillsammans, så det kan ju vara på tiden. han fick biljetten av mig i födelsedagspresent så det var helt perfekt. (han fyller år den 2a november och dylan är den 4e)

ne, nu är det verkligen back to reality som gäller. men det gör egentigen ingenting, verkligheten är rätt bra ändå!

ajöken möken

Inga kommentarer: