onsdag 12 oktober 2011

latmask

sitter här och eggar upp mig själv i inredningsfrågan. som jag sagt tidigare så håller jag på med projekt fixa köket. har kommit en bit på vägen, men är inte klar ännu. lite återstår. misstänker att det kommer vara halvfärdigt i ytterligare två år innan jag får fingarna ur och fixar det. alternativt att farsan kommer förbi och hetsar.
hur som helst så återstår det fortfarande projekt i övriga lägenheten. ptja. vi kan ju börja med sovrummet. där skulle jag behöva göra följande:

- ta ner "lack"-hyllan som är kvar. den andra rasade ner för ett halvår sen och ligger nu på golvet. böckerna som var på hyllan ligger i en låda. på golvet.

- hänga upp stringhyllorna som ligger under sängen som de gjort i ett halvår (innan låg de ca ett år i vardagsrummet)

- gå med kläderna som skall ges till återvinningen till just återvinningen, alternativt röda korset. men de ligger där i fåtöljen, som de gjort sen i våras.

- organisera och få iväg mitt gamla vardagsrumsbord som står i sovrummet. de ska hem till fagge och där skall jag istället ställa en byrå. en byrå som jag inte handlat ännu... i den byrån är tanken att jag ska ha underkläder och sånt där så jag sen kan organisera i garderoberna.

- rama in affischen som hänger på väggen.

- rama in min tutanchamun-affisch som ligger under sängen.

sen har jag lite projekt i min walk-in-closet som skall åtgärdas. bland annat fixa en byråliknande grej som jag kan ha skor och sånt därnt i. en tvättkorg. småfix.

i vardagsrummet är det hyllor som ska upp. eller såna där jäkla tavellister ni vet. men då måste jag också fixa tavlor att ha på tavellisterna, alternativt fixar tavlor som jag bara helt sonika hänger upp på väggen som folk. men då kanske jag inte kan ha ljuslyktor o sånt därnt på den. men samtidigt är det kanske fint med bara tavlor. ja. ni förstår. ett jävla beslutsfattande som blir så omfattande att jag helt enkelt struntar i det överhuvudtaget. för då blir jag så här: ska jag göra si eller så eller ska jag helt enkelt skita i bägge och göra SÅHÄR istället?!
då blir det helt enkelt för mycket att ta ställning till och alldeles för många alternativ att det inte blir något gjort alls. så då ligger det böcker i kartonger, affischer under sängen och klädhögar i fåtöljer.
ett litet stressmoment på sitt sätt. fast å andra sidan är jag så van vid kaoset som råder att det mest är alla andra som reagerar att jag har diverse prylar på obskyra ställen.
som min persienn till exempel i vardagsrummet som hängde på trekvart i ett år. alla andra utom jag reagerade på att det såg ut som en knarkarkvart.
fast nu är det åtgärdad så det var väl bra. men då återstår allt annat.

ja ja ja. en vacker dag kanske jag får till det som jag vill ha det. få lite organisation. så det ser bra ut liksom. nu är det bara halvfärdigt överallt.
men då tänker jag som jag alltid gör: "ÄSCH."

ajöken möken

Inga kommentarer: