tisdag 4 oktober 2011

kanelbullens dag

jo idag är det tydligen kanelbullens dag. hade varit gott med en bulle. men ne. det får inte bli så.

hostar och hackar, men det är ändå betydligt behagligare hosta nu än vad det varit tidigare. kukkelimukkmedicinen jag fick av anna verkar göra sitt jobb. kändes bättre redan igår. synd bara att jag blir lite seg av den (är den där "KOKKILJANA" ni vet, med morfin i) och ser ut som en tjackpundare. helt röda ögon, haha. snyggt.
hade dock panik igår kväll då jag inte kunde andas in utan att få värsta hostattacken. kan tänka mig att det känns så att ha astma... gick och la oss, det fortsatte. tog lite hostis, då gick det över. det värsta iaf. hostar ju ändå lite grann (är ju ingen mirakelkur så egentligen) men är betydligt bättre.
vaknade av lite goa pussar o kramar, sen somnade jag om och vaknade kring halv nio. en bra dag. känner mig så lycklig. fylld av ett rosa skimmer, haha. trots att jag hostar o snorar o har mig, ser ut som en tjackpundare och luktar sjukstuga så får jag pussar o kramar o mys. det är inte dåligt va?

idag blir det recovery på HÖG nivå. imorgon hade jag tänkt försöka ta mig till jobbet. måste nästan det då jag varit hemma mina 5 dagar.
men bara hostan håller sig borta så torde det gå bra. annars får jag väl åka förbi vårdcentralen och fixa ett sjukintyg helt enkelt. men det är väl bara att tvinga sig iväg.
ska ändå bli ganska skönt att komma igång igen, även om jag verkligen varit helt färdig sen onsdag förra veckan. en riktig superförkylning. jobbigt läge. men hellre att det bryter ut som nu än att det är så där lite halvrisigt hur länge som helst..

aeh, nog pratat om förkylningar. jag lovar att jag ska sluta upp med det. kan inte vara så kul att läsa om ;) hehe.

ajöken möken

Inga kommentarer: