måndag 5 september 2011

Kreta 2011

Herregud vilken rolig resa! Det har varit helt fantastiskt.
Flygresan gick bara finnemang, förkylning till trots.
Hotellet (eller lägenheten) var ganska mysig, det bästa var helt klart balkongen där vi spenderade mest tid. Så himla mysigt. Förfestade och surrade hela nätterna.
På söndagen badade vi bara i poolen och lite grann i havet, vågade inte alltför mycket eftersom det var röd flagg så det blev mest lite bus på stranden. Plockade lite stenar och sånt där.
På måndagen åkte vi till Elafonissi (bilder kommer), det var den vackraste stranden jag har sett i hela mitt liv. Alldeles kristallklart vatten och helt otroliga vidder. Helt fantastiskt. Både jag och Anna var dock lite halvhängiga fortfarande så vi var ganska trötta där mot slutet på dagen och ville mest till hotellet. Sen var vi lite rädda för att bränna oss så det blev inte så mycket bad som vi kanske hade velat. Men det var en helmysig dag i alla fall! På kvällen festade vi lite på våran balkong, rekade lite på stan och sen sov vi ganska tidigt.
På tisdagen var det upp tidigt för då åkte vi till Santorini. 1,5 timma buss och 3 timmar båt. Riktigt jobbig ditresa och vi förbannade oss själva "HUR kan det vara värt det här?!" men det gick snabbt över när vi väl kom fram till Santorini. Så himla vackert!! Det var helt galet. Klassiska vita byggnader med blåa tak och dörrar. Klassiskt grekiskt. Vykortsvyer över hela ön! Helt otroligt. Vi var slitna hjältar när vi kom fram till hotellet kl 23 på kvällen (efter att ha varit vaken och i farten sen 5:15).
På onsdag väntade vattenparken i Limnoupolis. Helt SJUKT roligt. Vi spanade på snygga badvakter, åkte rutschkanor, simmade och drack goda drinkar. Helt fantastisk dag som avslutades med en god middag på en mexikansk restaurang. Sen knallade vi till RockHouse. En helt fantastisk bar med genomgående rocktema. Där spenderade vi sedan de sista kvällarna. Om dagarna badade vi i poolen, i havet och strosade på stan. Hängde i våran "stammis-bar" till halv 6 på morgonen. Så underbart härliga människor där! Vi träffade jättegulliga människor och det var verkligen jättetråkigt att åka hem på fredag natt. (Bussen gick 01:40 och vi hängde i baren till 01:00 ;P) Blev tårar och löften om att ses igen.
Var helt klart en helt fantastisk resa! Mycket präglades såklart av saknad, men att resa med Anna kan ha varit bland det roligaste i år!

Vi kom hem i lördags kring 10 på morgonen, så då tog jag en 7-timmars powernap och sen var det bara att tagga till för fest igen. Vi körde förkrök hos Anna & Karin i Heden, sen vidare in till stan. Var så roligt att träffa alla igen! Så underbara tjejer att det är sjukt.
När jag blev less krogen fick jag träffa <3 igen, heeeelt underbart. Söndagen spenderades på soffan framför Solsidan. (efter ett bakishäng, utan att vara bakis, på Take:an) Så himla mys, åh.
Nu dröjer det nästan en vecka tills jag får lite goa pussar igen. Jävla övningar.
Ja ja ja.

Idag är det måndag och var lite trögt att ta sig till jobbet. Men det har ändå gått bra, har så roliga kollegor att det känns som att få träffa polarna igen. Haha. Inte alla som har det så bra :D

Aeh, nu ska jag försöka få dom sista 25 minuterna att gå, sen är det hem och ta en promenad, sen laga middag och städa undan efter resan. Måste boka tvättid, diska och lite sånt därnt. Underbara vardag. Det känns så avlägset med barhäng, drinkar, sol, bad och Medelhavskultur just nu vill jag lova...

Hoppas allt är bra med er, här är det finnemang!