tisdag 23 augusti 2011

Tisdag

Glömde helt bort att blogga igår, eller ptja. Ska jag vara ärlig så hann jag inte.. Som vanligt är det bara för min egen skull jag bloggar, som jag tjatat om så många gånger förut.
Hrm. Ja. Igår hetsade jag till Polisen och fixade nytt pass. Nu är det bara hålla tummarna att det hinner bli klart i tid.
Sen tillbaka till jobbet, göra undan lite surdegar, cykla hem på lunch, tillbaka och fortsätta med surdegarna... Sen fika... mer surdegar... sen hem. Phuuuu.. dagen gick så sjukt snabbt.. Men så är det ju när man har mycket att göra. Så jävla skönt att det börjar komma igång igen.Så fruktansvärt tråkigt när det inte finns något alls att göra, som nu i somras. Surfrekord deluxe.

Min Sluta röka-bok hade kommit också så jag sträckläste några kapitel i den. Förvånansvärt lättläst, trodde det skulle vara sida upp och sida ner med text. Men nu när jag tänker efter så är det kanske inte så jäkla lätt att skriva en hel sluta-röka-bok som en vanlig roman. Hur mycket finns det att säga liksom?
Jag kan varken säga bu eller bä om boken eftersom jag har klarat mig drygt en vecka själv utan den, men det var en hel del bra grejer i den helt klart. Återstår att se om den hjälper mig även om två veckor när jag kan tänka mig att suget kommer på riktigt..... Hmm..

När jag kände att jag läst tillräckligt så cyklade jag till Fagge och for upp i skogen med Majdo. Sprang en bit, så jäkla skönt. Dock inte i uppförsbackarna... har en bit kvar känner jag. Men sprang så mycket jag orkade och mer kan jag inte göra, vill inte ta ut mig fullständigt. Nu är jag ute efter ett hållbart resultat! Så det blir nog bra det här ska ni se. BARA JAG INTE RÖKER så är allt annat en bonus, eller hur?

Sen låg jag (...) bara hemma på soffan hela kvällen. Så jävla myyyyyyyys. Somnade alldeles för sent och vaknade med en härlig känsla i kroppen, mmh :)

Den sitter baskemig kvar fortfarande, hoppas den stannar... länge!

Nu ska jag ta tag i inkorgen, var en hel hög med kundvagnar. Yes!

Ajöken möken

Inga kommentarer: