tisdag 19 juli 2011

Repa skivan

Gutten morgen alla monsterdiggare. Ja fy fan. Så satt jag här igen.
Det är ju skönt att dagarna går framåt och inte bakåt iaf.

Jaha, kul jul. Tisdag idag.
Sitta av ytterligare en dag.

Fast det är fan ganska skönt när det är lugnt alltså. En timmes-fika, surfande och surrande mest hela tiden. Det låter som en ganska skön arbetsdag, eller hur? Lättförtjänta pengar så att säga!
Det är definitivt att jag är anställd nu och igår bråkade jag med att tidsredovisa. FAN vilket jävla bök. Alltså det är ju helt sanslöst. Jag har ändå varit ganska positivt överraskad av Prio. Tills nu då. Alltså det är absolut ingen logik i det. Ingen. Jag förstår att gubbarna ute på förbanden blir tokiga. Herrejölars.
Nä men Försvarsmakten i Sverige vill ju uppfinna hjulet på nytt. Norska och danska försvaret ropade "nej nej nej!" men Sverige envisades och tyckte minsann att det var jättebra att köpa ett system som kostar miljoner i underhåll och uppdatering. Att ändra en knapp eller en länk kostar hur mycket pengar som helst. Sjukt. Galet sjukt.

Ja ja ja.

Nu ska jag dricka mitt kaffe här.

Ajöken möken

Inga kommentarer: