tisdag 12 juli 2011

Några få timmar kvar nu

Nu är det inte länge tills jag äntligen får cykla hem!
Sista timman tar jag ut fys, bara för att slippa sitta av tiden mer än nödvändigt. En promenad vore skönt då jag haft ont i ryggen nu hur länge som helst. Antagligen pga min sköna icke-existerande hållning när man bara slösurfar hela tiden. Sitter som en ostbåge. Hehe.

Jag o Niclas kom på att vi nog sitter och volontär"arbetar" just nu. Med tanke på att vi inte fått något anställningsbevis eller skrivit under några papper. Ringde till HR och de sa att jag fortfarande stod som konsult- vilket i teorin innebär att vi är här utan att få betalt. Det känns riktigt.... kasst. Men vad ska man göra. Vi får helt enkelt lita på att det blir rätt så småningom. Dock innebär detta att vi får dubbel lön i augusti (+semester.ers från Proffice, catching!) Hade dock hellre sett att lönen trillar in nu i juli då jag verkligen är superfattig just nu alltså. Hemskt. Huvva. Ja ja. Men det skall nog gå bra. Bara vi blir anställda under sommaren så borde det bli bra.
Men att det ska dröja så länge och strula är fan konstigt. Men vi vet ju alla hur saker och ting fungerar i semestertider. Inte alls. Så samtidigt är det inte alls förvånande. Bwah.

Ja ja. Nu ska jag gå ut på en rökpaus och sen fortsätta mitt surfande.
Har nog läst alla artiklar på Aftonbladet, Expressen, NSD och Kuriren snart...

Ajöken möken

Inga kommentarer: