fredag 22 juli 2011

FREDAG!

Howboy! Äntligen, äntligen, äntligen är det fredag! Fast ska jag vara ärlig så har veckan gått så snabbt att jag inte har hunnit tänka "Är det inte fredag snart?". Det är konstigt hur snabbt tiden kan gå trots att vi inte har något alls att göra, precis som jag konstaterat förut.

Igår fick jag träffa min moster och mina kusiner! Så himla roligt att träffa dom igen. Vi busade med Maja (eller Love som Vanja döpte henne till) och åt jordgubbar, spelade kort, skrattade och bara degade. Så jäkla skönt.
Ska dit en sväng idag också innan jag och Elin åker till Skellefteå. Vill träffa dom så mycket som möjligt. I och för sig så pratade vi om att åka till morfar imorgon så då hinner vi ju umgås då också.
Har faktiskt lite ångest att åka upp dit. Har varit där en gång sen mormor dog (om man inte räknar med begravningen). Det var skitjobbigt när det "bara" var morfar där, men nu när Laila är där så kommer det nog bli ännu jobbigare. Morsan sa att det var jobbigare än vad hon trodde att se en "annan kvinna" gå omkring i mormors hem. Förstå mig rätt; jag (och alla andra) är givetvis jätteglada att morfar har hittat sig en fjälla. Att han slipper vara ensam. Laila är helt underbar, men hon är inte mormor. Det spelar liksom ingen roll.
Så det gruvar jag mig lite för faktiskt, att det kommer bli alltför jobbigt. Fortfarande (efter 5 år) så saknar jag mormor så jävla mycket. Därför har jag inte varit till stugan på 4 år. Det är helt enkelt för jobbigt. Men det kan vara bra att göra det ändå. Måste ju träffa morfar.

Ser ju som ändå framemot att vandra i Vyöni igen. Se hur det ser ut och återuppleva barndomsminnen.
Snacka om att man slappnar av när man är där. Det enda man gör är att äta, se på TV, promenera efter grusvägar, gå i skogen och sova. Det finns liksom ingenting annat. Såvida man inte åker iväg till Övertorneå eller Finland eller liknande. Fast i Ötå finns det iofs inte så mycket mer att göra. Haha.
Ne. Det ska bli skönt med lite semester. Är ju faktiskt ledig hela nästa vecka! Lyx.

Ne. Nu ska jag surfa in på Alex Schulmans blogg och hoppas att han uppdaterat. Han är så jäkla rolig.

Ajöken möken

Inga kommentarer: