söndag 10 april 2011

One of Us Must Know (Sooner or Later)

Som den Dylan-nörd jag är så har jag lyssnat på honom HELA dagen idag. Älskar de flesta av hans låtar (med undantag för vissa; bland annat hans julalbum var en flopp!)

Mina topp 10 favoritlåtar:

1. Like a Rolling Stone.
2. Love Minus Zero- No limit.
3. Forever Young
4. Positively 4th Street
5. Hurricane
6. Blowin' in the Wind
7. It Ain't Me, Babe.
8. It Takes a Lot To Laugh, It Takes a Train To Cry
9. Don't Think Twice, It's Allright
10. Tangled Up In Blue.

Fan vad svårt det där var då, att lista hans låtar. Alltså, han är ju så oerhört varierad. Jämför hans första låtar med några av de på 70-80-talet. Men de där låtarna är låtar jag kan lyssna på om och om igen utan att tröttna och det är väl en av kännetecknen på en riktigt bra låt?
Men allvarligt, desto mer jag lyssnar desto mer inser jag att man egentligen inte kan lista 10 av alla hans genialiska låtar. Nä. Jag skickar er till min playlist med endast Dylan HÄR. Listen, enjoy and love this man. Han är ett geni!

Nu ska jag promenera till Fagge och äta tacopaj. JAG DÖR så gott!

Ajöken möken

Inga kommentarer: