tisdag 12 april 2011

nous contre le monde


"Vi mot världen"
Igår skedde det!
Efter en lång dag (visserligen halv, men ändå) och efter ett läkarbesök så var det så äntligen dags för det jag och Elin har väntat och längtat efter i två veckor. Tatuering! imlar
Nervösa, pirriga och förväntansfulla entrade vi Aeon tattoo & piercing. Darrade som ett litet asplöv, men gjorde inte SÅ ont. Det var ju inte skönt såklart, kändes... ja , som att man drar en nål längs huden. Ganska exakt.
Helt klart överkomligt. Haha. Höll på att svimma, men det var ju bara tanken på vad han gjorde som fick mig att bli ängslig. Är ju så himlars nålrädd. Men är stolt att jag klarade det och jag älskar verkligen tatueringen!
Ja varför "nous contre le monde" ("vi mot världen")?? Ja. Jag och Elin pratade löst för bara kanske tre veckor sen "Fan vad kul om vi skulle göra en "vänskapstatuering" eller liknanade!" för vi har varit bästa vänner sen vi ens var påtänkta ungefär, som systrar. Vi valde "Vi mot världen" eftersom det känns som en fin och bra grej. Sen är det ett litet livsmotto också på sitt sätt. Kör ditt race liksom. Sen valde vi franska eftersom dels är det ett himla fint språk men sen hade vi också en grej för Frankrike när vi var mindre så det var en lite nostalgisk grej så där.
Så det är både en hyllning för våran vänskap och tiden som varit liksom, men också ett litet motto. Så dessa ord betyder lite mer än just bara VI MOT VÄRLDEN. Sen är det en perfekt första tatuering eftersom det är något man ALDRIG ångrar. Hur än morgondagen ser ut så har vi haft varandra i 22 år!

Börjar redan klura på nästa!