lördag 15 januari 2011

Välkommen till Norrland

-30 grader ute. Uppfriskande om du frågar mig, svinigt och jobbigt om du frågar någon annan. Vaknade kring 11 idag och såg till min stora lycka att solen var framme. Gud så härligt. Hällde i mig kaffe och promenerade till Fagge där det vankades kalas för morsan som fyllde 50 här förra veckan. Alla var där så det var riktigt trevligt, trots en riktigt irriterande skallebank. Haha. Drack tre glas vin igår hos Zara och Chrille och såhär bakis har jag inte varit sen jag vet inte när.... Rätt knäppt. Men jag drack ju bara vin också, varvade inte med vatten. Tji fick jag. Där lärde jag mig något av det också.

Ikväll bär det av mot Elin & Robins casa då det vankas födelsedagsfest och tjejkväll. Så jäkla roligt. Förut hade vi tjejfester lite då och då, men nu på senare tid har det blivit si och så med det (=dvs ingenting alls) så det är jäkligt tråkigt. Givetvis är det kul med mixade fester också, men det är något speciellt med tjejfester ändå :) Så det serveras tacos, vin, chips, tv-spel och en himla massa skratt. Vi får se om det blir Lotus för vår del, känns inte alltför lockande att börja traska i finskor i -30. Fast alkoholen brukar ju värma rätt skönt så det brukar inte vara några problem. Men vi får se hur det känns. Vore roligt och soft med bara en hemmakväll. :)

Nu är det dags att börja göra mig klar.

Hoppas eran lördagkväll blir lika bra som min ska bli :)

Ajöken möken

Inga kommentarer: