måndag 10 januari 2011

Put a ring on it!

Åh vilken härlig helg i Stockholm. Efter mycket om och men.... hamnade bredvid en person på planet som en gång var min bästa kompis. Denna person har gjort mig väldigt illa och vi har alltså inte träffats sen i somras. Det blev minst sagt spänt där på flygplanet. Inte en enda tidning hade jag att läsa, ingen musik att lyssna på, inte ens en vacker utsikt att kika på... Det var ca 1,5 timma av ren tortyr. Värre blev det när jag klev av planet, gick ner mot utgången och såg att grabben som körde mitt hjärta i en köttkvarn var där och väntade på min f.d bästa kompis. Det sved. Det sved så jävla mycket att jag köpte ett paket cigg och det har jag inte gjort på ett bra tag.
Var alltså rädd skärrad när jag kom fram till min moster, men släppte det ändå rätt snart när jag insåg att jag faktiskt klarar mig rätt bra utan de där människorna. Men det var smärtsamt och jag insåg att jag fortfarande inte riktigt kommit över det. Det var en jävla smäll alltså, I tell you that!

(Min underbart söta kusin Vanja som såklart råkade blinka precis när jag skulle ta bilden... ;))
Men annars degade vi bara, käkade på en superhärlig restaurang på Sveavägen. Djingis Khan Mongolian Barbeque hette placet och det var helt jävla suverän mat, service, personal, stämning, inredning... allt var toppen. Konceptet gick ut på att det var liksom en buffé med råa varor, kött, räkor, kyckling, bläckfisk, nudlar, grönsaker och mycket annat som man plockade själv på en tallrik, sen fick man välja olja till det och sedan tillagades det. Jävlar vilket system de måste ha! Inte minst minne. Herrajomala! Det var helt otroligt gott! Helt fantastiskt. Konceptet var helt lysande. Det fanns vanlig buffé med tillagad mat (bland annat världens godaste vårrullar!) och efterrätt. Helt fantastiskt. Vi åt konstant i ungefär tre timmar. Haha. Helt galet!

Ja, annars strosade vi mest runt på stan, vi åkte ut till Kallhäll och hälsade på Catti som flyttat dit. En fin liten etta hade hon införskaffat sig. Sprang på en gammal mattelärare till mig också så där helt random utanför Coop i KALLHÄLL. Världen är allt bra liten alltså! Haha.

Slapp pärs igår på hemvägen i form av f.d bästa kompisar/ex/idioter, men slapp inte undan försening eller en hel bunt med fish n' chips-luktande engelsmän (EN av ca 10 var dock snygg!). Planet var ca en timma försenat och jag är glad att det inte blev senare än så. Hittade en bra bok i SkyCity som jag fördrev både väntan på planet och sen tiden på planet med. Scar Tissue, handlar om Red Hot Chili Peppers sångare Anthony Kiedis. Flippad och inte särskilt bra skriven, men storyn är bra och det är vad som räknas i det här fallet. Just dessa biografier (Nikki Sixx, Marilyn Manson, Mötley Crüe, Lemmy, Jenna Jameson, AC/DC osv osv osv) är väl inte direkt så att de hamnar på någon top 10 "Världens bästa biografier genom tiderna" men de är helt klart läsvärda.
Dock är ju faktiskt Nikki Sixx bok Heroin Diaries riktigt riktigt bra eftersom det är hans egna dagboksanteckningar med kommentarer av inblandade personer (och även Nikki själv) så det gör den boken intressant.

-*-

Annars har det inte hänt så mycket mer. Jobbade idag. Trögt och tråkigt. Finns inte mycket att göra. Hade fått en resa i fredags. Det är 30 sekunders arbete. Haha. Yes. Jag har tagit tid. Är det asmycket att göra så är det bra att uppskatta ungefär hur länge en mastodont-hög tar att göra. Lättare att lägga upp arbetet på ett bra sätt. Givetvis tar inte att resor 30 sek. Räknade ut att utrikesresor tar ca 1 minut. Men det är väl ok. Allt beror på hur mycket jag behöver tänka ;) Haha.

Kenny har kommit hem från alla sina jävla travels nu så snart får jag träffa mongot! Fan vad jag saknat honom. Har fan inte sett människan sen typ... juni? Juli? Phoff.. alldeles för längesen!

Nu ska jag trycka ostbågar och ha måndagsmys framför en film :))) Awesome.

Hoppas allt är bra med er, här ere bra!

2 kommentarer:

Lina sa...

Du skulle bytt plats med någon annan i familjen så fort planet lyft så du slapp lida bredvid idioten.^^

Zara sa...

Hojja vad jobbigt , DU vet tt du alltid kan prata med din gamle kusin=) Vad härligt att ni fick en mys helg trots allt ! Hoppas vi ses snart ! Kram