onsdag 12 januari 2011

Decisions, decisions...

Herregud vad jag önskar att jag hade en till Lino som kunde ta dessa svåra och egentligen livsavgörande beslut åt mig. De ringde från Proffice nere i Stockholm och frågade om jag var intresserad av en tjänst nere på FM's HR-centrum. Herregud vad roligt det vore. Helt sjukt. Men då måste jag rycka upp mina rötter här, få iväg lägenheten, fixa nytt boende där nere, fixa nya vänner (haha)och lämna allt här hemma. Jag vet inte om jag är redo för det. Alls. Jag tackade väl egentligen nej men såklart börjar ju tankarna snurra OM jag ändå inte skulle klara av det.
MEN det finns en detalj, min f.d bästa kompis arbetar där och det vore fa-aan inte kul att hamna på samma ställe. Jag kan inte garantera att jag inte skulle bli skyldig till grov misshandel. Så illa är det.
Nä. Jag har ju övervägt saken förut för ungefär ett år sedan att testa på att arbeta där, men då var det exakt samma saker som stoppade mig. I slutändan när beslutet var taget så kände jag att det var precis rätt sak att göra, men man kan ju ändå inte låta bli att undra såklart. Det vore riktigt roligt. Vore det här uppe hade jag fan inte blinkat en sekund. Jag hade dragit direkt.
Sen fick jag ett till roligt samtal idag och det är att jag ska på en annan arbetsintervju på måndag. Håller tummarna att det går vägen! Tydligen var det ganska många sökande så jag måste göra ett gott intryck! Det kommer gå finnemang. Arbetsintervjuer är ju oftast riktigt roligt :)

Houff. Nu ska jag börja med middag sen äre tvätt som gäller idag. Glamorösa livet.

Ajöken möken

2 kommentarer:

Johanna, Boden sa...

fy faen, du sitter alltid och gnäller över ditt tragiska liv och när det äntligen händer något som kan göra att du inte sitter i din lägenhet och möglar så ignorerar du för att det finns en människa i stockholm som du är emot. Moget värre. Ja arbetslös i boden vs jobb i stockholm.. Självklart

Patric sa...

Försök tänka bort du-vet-vem. Hade du då flyttat dit för jobbet? Tycker inte en idiot ska stoppa dig från att ta ett jobb(om du nu vill ha det om man "tänker bort" henne som sagt). Det finns säkert massa andra trevliga där. Fast förstår att det är ett svårt val. Jag hade nog inte varit så jättepigg på att göra det jag heller då man måste lämna allt och alla. :)