söndag 19 december 2010

..... you should've put a ring on it!

Snygg mössa va? Det är den berömda Jukkasjärvi-mössan! Samefärger för åttondelssamen. ;)

Fan vad skön helg, men det känns rätt bortkastat på ett sätt. Har mest legat hemma på soffan. I fredags var jag ju förvisso på fredagsmys hos Elin & Robin, men igår satt jag bara hemma och såg film. Det var skönt och tråkigt på samma gång.
Såg bara romantiska filmer som jag grinade som ett litet barn till. Ja inte bara det, jag hulkade ganska hysteriskt i slutet av både Valentine's Day & The Notebook. Jag plågar mig själv, det inser ni va? Haha. Jag försökte intala mig själv att det skulle kännas bättre efteråt, men det gjorde det inte. Eller ptja, jag fick främmande och det gjorde väl min dag. Men annars var det bara självtortyr. Vad har jag lärt mig av det? Ingenting. För idag fortsätter snyftandet med Notting Hill. Haha. Jag är dum i huvet, jag vet ;) Men jag är inne i en romantisk-film-period nu och det är bara att haka på. Bunkra upp med näsdukar. Nu är ju inte Notting Hill så där tragiskt romantisk, men romantisk och jag grinar likförbannat alltid i slutet. Så det kan inte spela så stor roll egentligen.

Idag!! Fjärde advent, HUR SJUKT? Galet. Gaaalet. Var till Fagge med bilen som Dadde lämnade här igår (han skulle på galejj). Hjälpte dom att pynta det sista i huset och klä julgranen. Så mysigt :) Längtar till julafton så jag blir alldeles grön!
Sen käkade vi morsans underbara gulasch också, den är så JÄVLA god. Gahh!! Jag har gjort det själv en gång också, blev faktiskt riktigt god. Men morsans är ändå bäst ;) Haha. Så är det väl alltid?
En riktigt mysig söndag, alldeles lagom med aktivitet, för det är ju så; oavsett om man druckit eller ej kvällen innan så är söndag ändå SÖNDAG. Ångest för jobbveckan, ångest för något man gjorde / inte gjorde kvällen innan, "varför gick helgen så fort?" osv. Det är alltid något att ha ångest för...
Men skönt att det bara är kortvecka, jobbar till onsdag och sen är jag ledig :) SKÖN-T!

Ja, nu är det ju faktiskt också så att Musikhjälpen är slut för i år. VI samlade ihop 12 236 417 kronor. Ja, det är faktiskt VI som samlat ihop denna astronomiska summa! Hur SJUKT är inte det? Fattar ni hur mycket de pengarna kommer göra? Galet. (Ja. Jag är lika kär i Jason fortfarande....)
Vad ska jag nu lyssna på? Jag har lyssnat på dem varje dag den här veckan, mer eller mindre. Men ett par timmar har det blivit om dagen, alla gånger. *Snyft*
Nåja. De kommer tillbaka nästa år och jag kan knappt vänta :) Haha.

Nä nu ska jag ladda ner Notting Hill och plåga mig lite ;)

Hoppas allt är bra med er, här är det braaa!

Ajöken möken

Inga kommentarer: