torsdag 16 december 2010

Jamie Oliver


Har tittat på Jamie Olivers serie och avsnittet när han var i Stockholm. (Därav bilden & titeln)

Åh vilken dag. Snöstorm på väg till jobbet. Jag såg ingenting, gick o kollade ner i backen och det tog fem minuter längre än vanligt att plumsa fram. Sen var jag så briljant att jag tog gympadojjor istället för ett par ordentliga vinterskor. Så jag var kall och blöt om fotlederna innan jag ens lämnat parkeringen här utanför. Det var inte tal om att vända tillbaka och byta heller, på morgonen har man inte tid med sånt. Så jag fick vackert skylla mig själv och bli lite kall.
Aldrig är man nöjd, antingen är det för kallt eller så snöar det, blåser, haglar, regnar eller nånting annat. Men det var skönt att det inte var -145 grader i alla fall. Någon gång kommer ju snön och det var väl bra att den kom nu då. Hehe. På julafton ska det ju vara mycket snö :)

Apropå jul så är det julafton om 8 dagar. Jag längtar! För en gångs skull så har jag ingen panik heller. Julklapparna är inhandlade. Ja, de allra flesta är nog ändå klara. Jag ska köpa något litet till farmor & farfar bara så är jag klar sen :) Så skönt. Beställde mycket från Internet och de bör komma ganska snart.
I år var det roligt att köpa julklappar så det blev ett par stycken, men bara till familjen. Längtar speciellt tills Hannes öppnar sin julklapp, han kommer bli så glad :)

Lyssnar på Timbuktu och jag blir bara mer och mer kär i den människan. Han är ju också med i det underbara Musikhjälpen som jag lyssnar på flera timmar om dagen. Han är helt underbar. Jag är så glad att jag fick träffa honom i somras. Helt otroligt. Jag kan inte riktigt förstå det. Han och Bob Dylan är mina största idoler och största kärlekar här i livet. Haha. Jag är nog lite creepy-fans ändå. Även om jag såklart förnekar det...

Nä nu ska jag städa undan i köket och sen hoppa in i duschen. Imorgon är det fredag, tänk vad härligt :)

Ajöken möken

Inga kommentarer: