söndag 12 december 2010

Hey, that's no way to say goodbye

Sitter och lyssnar på Leonard Cohens underbara Hey, That's No Way to Say Goodbye. Den är riktigt bra, lyssna själva

Annars känner jag mig riktigt duktig idag, har städat hela lägenheten grundligt. Gått ut med pappersinsamling, alla återvinningsgrejer, glasflaskor och till och med rengjort avloppet grundligt. Fan vad vidrigt det var. Eller egentligen är inte så jättekräsen när det kommer till sånt där, tycker bara det känns skönt att man hittar smutsfällan och har en möjlighet att kunna rengöra det. Desto fler saker man kan plocka bort, desto renare blir det. Rent blev det! Kliniskt nästan :) Fick offra min tandborste och diskborste (de var ändå gamla och äckliga), inte många avlopp som får bli rengjorda med en Colgate 360 ;) Haha

Så skönt att det är fint nu, har varit smutsigt en längre tid. Men inte längre. Nu är det superrent och fräscht! Synd bara att fläkten ovanför spisen har gått sönder och att lampan ovanför diskbänken har gått. Men ska ringa BodenBo imorgon så de får fixa det. Vet inte om jag kanske måste köpa lampan själv eller om de ska fixa det eftersom det är lysrör. Han bytte i badrummet så kanske byter han även där. Men fläkten är ju deras grej att fixa så det är bara att pallra sig hit. Tills dess kan jag inte äta lagad mat.. haha. Kanske makaroner eller nånting som inte osar alltför mycket. Hatar lukten av matos, sen känns det surt när jag precis rengjort hela läggan. :P

Nu ska jag springa till Korren och panta alla flaskor/burkar, köpa lite mellanmål till veckan i form av frukt och sen ska jag se Alfie som jag aldrig såg klart igår :)
Dreggla lite till Jude Law ;)

Ajöken möken!

Inga kommentarer: