söndag 3 oktober 2010

Min vecka

Vilken vecka alltså. Det kännss om att det enda jag har gjort är att jobba, men egentligen har jag gjort ganska mycket annat också! På tisdag hade jag och Hanna en middagsdejt här hos mig. Jag bjöd på fläskfilé, sallad, baguette och rödvin. Riktigt trevlig kväll! Vi satt och surrade, skrattade och skojade. En bra dag.
Jobbade på som fan även på onsdag, det kommer hur mycket som helst nu så det enda jag gör är att sitta nonstop och knappa in massa resor, varvat med att svara i telefon och springa iväg och faxa. (Ni ser ju högarna på mitt skrivbord!) Annars har det verkligen varit fullt ös medvetslös. Men jag gillar det!
På onsdag var Elin förbi och färgade mitt hår. Jag bjöd även henne på middag! Lyxig i form av köttbullar och pommes. Haha. Det är en bra kombo, även om Elin aldrig hört talas om att man kan äta de två tillsammans. Men det går bara finnemang och det är oftast nånting man oftast har hemma. Så det är perfekt!
Mitt hår blev som jag ville; ingen större skillnad egentligen, men ändå skillnad. Bara uppfräschning. Jag gillade färgen jag hade innan och ville bara få lite annat skimmer. Det lyckades riktigt bra så jag är nöjd. Därför är det nog inte heller någon större idé att visa bild. Just eftersom det inte är någon större skillnad egentligen :)
I torsdags var jag på dejt med Martin efter en hård dags arbete. (Bilden där det är en tom jordnötssås-skål och en totalt orörd sallad. Såg så kul ut! Haha) Vi satt på den "nya" thairestaurangen nere vid StepIn och jag måste säga att maten inte var jättebra. Den var god, men inte "WOW". Men då var det väldigt billigt också. Så man får ju onekligen vad man betalar för. Men det var riktigt trevligt att sitta där och personalen var riktigt trevlig! Jättetoppen. Så det var helt klart värt att gå dit bara därför. Vinet var inte alls bra, eftersmaken var ungefär spolarvätska. Så varannan klunk satt vi och grimaserade, haha!
När vi var klar där så gick vi vidare till Boddan och satt där ett tag. Vi drack ett till glas vin och en grogg (för 120 spänn!! EN grogg för 120 spänn!!). Riktigt trevligt och en väldigt spontan kväll!
I fredags flexade jag ut tidigt och gick till Fagge direkt. Kände mig lite småkrasslig så var lite i valet och kvalet hurvida jag skulle gå dit eller ej, med tanke på att Hannes snart ska opereras. Men det var ok så var där och chillade ett tag och åkte sedan vidare till Elin. Vi käkade middag och åt chips, godis och tårta. Ja, tårta! Kvinnan har bestämt sig för att bli konditor så tårtor kommer bli vardagsmat hemma hos Palm/Näslunds! Finnemang! ;) Traskade hem efter Idol och gick och la mig ganska direkt. Började läsa min nya bok om Nikki Sixx och somnade ganska direkt efteråt.
Igår var jag på Fagge nästan hela dagen/kvällen. Åt godis, provkörde mammas nya bil (supersöt!) och åt pizza. En riktigt skön kväll.
Blåste hem och sminkade mig och drog vidare till Martin där det var fest! Vi körde all in så vi var ganska kalasrykens hela bunten. Riktigt jävla roligt! Tack Martehn!
Dock kom vi oss inte in på krogen eftersom vi började gå alldeles för sent och kön in till Lotus var fan inte att leka med. Herregud alltså. Så vi gick till Frasses och tryckte en burgare. (På bilden ser ni en överförfriskad Martin. Minns faktiskt inte att jag tog den bilden..Haha.)
Gick hem och la mig, tror klockan inte ens var två när jag var hemma. Så det var inte alltför sent heller. Finnemang!
Vaknade upp kring halv tolv och kände mig riktigt bakis, men efter ett tag så släppte det. Skönt. Så passade på att städa här. Riktigt skönt att det verkligen är grundrengjort nu! Har varit i behov av det ett bra tag. Är ändå bra på att hålla efter golven och så, men just dammtorka sker alltför sällan. Haha! Lite smuts i hörnen (eller i mitt fall; på fönsterbrädorna och bakom soffan) har väl ingen dött av ;)

Nu tänkte jag nästan ta en kopp kaffe, för att sedan fundera ut någon lämplig middag!

Hoppas allt är bra med er! :)
Ajöken möken

Inga kommentarer: