tisdag 28 september 2010

Hur tänkte ÖB Göranson här?

http://nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5626335
Allvarligt. Det är direkt idiotiskt- tänk att tvångsplacera personer i Afghanistan som absolut inte vill vara där. Jag tror att jobbet inte skulle bli så jäkla bra gjort av en person som tvångsplaceras utrikes. Eventuella posttraumatiska men kan jag tänka mig är värre för en person som tvångsplacerats och kommer därmed kräva mer rehabilitering. Kanske aldrig återhämta sig.
Sen det faktum att FM-anställda kan placeras både i Arvidsjaur likväl som Revingehed känns väldigt stenålders. Behåll istället förbanden lite mer utspritt över Sverige. Lägg inte ner AJB i Arvidsjaur, F21 i Luleå, I19/A9 här i Boden, Lönekontorets verksamhet avverkas och överlåts till Stockholm... Låt de vara kvar så slipper man tvångsplacera anställda. Det gynnar ingen. Det enda som händer är att det blir tråkig jargong på arbetsplatserna. Därmed inte sagt att ALLA är negativa till att bli utlandsstationerade, men jag har svårt att se vad vi som löne/reshandläggare har utomlands att göra.
Det var hårt draget, jag tror att det är mer sonnolikt att vi hamnar i Stockholm eller Karlskrona- snarare än i Afghanistan. Men i teorin skulle de kunna göra så. Ni hör ju hur det låter? Helt idiotiskt.

Nä, här har ÖB gjort en riktig dundertabbe verkligen, för att inte tala om regeringen som godtog det.

Inga kommentarer: