söndag 10 oktober 2010

Linnea Wilhelmina Muskos, det är jag!

Herreminje. Jag har haft en bra helg. Från fredag kl 15:00 och framåt vill säga. Jag hade världens sämsta dag i fredags. Jag skojar inte. Hela dagen kände jag mig som ett fläskberg. Jag kände hur fettet dallrade vad jag än gjorde, även när jag satt still så kände jag magen vecka sig (på vem veckar sig inte magen?) och hur byxorna satt lite tight. Eller rättare sagt; tightsen. Jag resonerade att det var bra "fetto-byxor" att ha på sig. Men det visade sig vara ännu mer irriterande.
Det var verkligen inte en rolig dag. Det var en sån där dag när mitt självförtroende ligger på noll och jag bara vill gömma mig någonstans. Tur att jag spenderade kvällen hos Elin och Robin med att se Idol och ha lite fredagsmys så där. Ostbågar, choklad och bullar. Haha. Dålig karaktär ja, men det var lite tröstätande. Konstigt att jag är fet?
Nä det var riktigt chockartat att få reda på det, tio kg. Jag menar okej, muskler ja. Jag har fått mer muskler helt klart. Men sen har det garanterat hjälpt att jag slutat röka. Jag läste på någon Hälsosida att nikotin boostar förbränningen och slutar man sen röka/snua så.. ja, såklart går förbränningen ner och man går upp. Sen blandar många ihop röksuget med hunger, "belönar" sig osv. Självklart känner jag igen mig med hungern och belöningen. På samma sida stod det också att det var ett hälsotecken att gå upp ett par-tre kg i vikt. Så jag får väl lita på det då. Haha.

Igår var jag på Fagge hela dagen, tröffade Dadde och Catti. Så vi busade, tittade på Tv och skrattade en himla massa.

Sen bjöd jag Elin på middag och vi såg på PS I love you. Riktigt bra film. Jag blev lite blödig, men lyckades hålla tillbaka tårarna lite grann. Men klumpen i halsen fanns alltid där. Så bra film så man dör. Den är så smart, fin, härlig och tragisk på samma gång.

Idag har jag inga planer alls. Ska kanske gå på en promenad.. men mest vill jag nog bara ligga här och titta på Kenza o Tyra show, Kungarna av Tylösand och andra söndagsprogram. Hehe.

Hoppas allt är bra med er.

Ajöken möken!

Juste: Min namnändran har gått igenom så nu heter jag Linnea Wilhelmina Muskos. Finnemang, nu börjar mitt nya liv!

Inga kommentarer: