torsdag 21 oktober 2010

Come along

Åh så skönt! Nu har jag helg! Fantastiskt :) Vilken lyx att få en extra ledig dag, underbart! Tänkte nästan brumma till Luleå imorgon och se vad utbudet på skor och sånt är där. Hoppas det är bättre än här i Boden (det förutsätter jag) för här finns det verkligen ingenting! Fy så tråkigt det är. Hittar ingenting här. Så jäkla trist. Var förra veckan och letade ett par fina skor, men hittade inte ett enda par som föll mig i smaken. Jo, förresten, ett par. Men de kostade 1000 spänn och fanns inte i min storlek. Failure. Nåväl, det blev en billig runda då.

Idag fick Hannes komma hem! Så skönt. Han har lite arytmier fortfarande, men det ska nog rätta till sig. De skulle hålla lite koll på det med hjälp av EKG, så förhoppningsvis ger det med sig. Det är en stor omställning att operera in en ny klaff och det tar väl en stund innan det funkar helt friktionsfritt.
Men skönt att han är hemma och är pigg i alla fall. Han skulle vara hemma ännu nästa vecka och vila upp sig. Konstigt vore det annars; om de tvingade iväg honom till skolan redan på måndag.. bättre att han är hemma lite för länge än att han har för bråttom tillbaka och blir sjuk pga det..

Ikväll kommer Martin över på middag och det ska bli riktigt nice :) Tänkte börja förbereda krubb alldeles strax, lite marinad som ska göras och kött som skall dras i den. Tänkte lyxa till det med ett glas vin också :) Känns som att jag förtjänar det, haha. Nä då. Men är ju ledig imorgon så det är nog nemas problemas. "Ett glas gör ju ingenting". Hehe.

Näpp, köttet marinerar inte sig själv (tyvärr!) så är väl bäst att jag börjar med det där då.

Hoppas allt är bra med er.

Ajöken möken!

Inga kommentarer: