fredag 17 september 2010

INTE OKEJ

Igår hade jag typ världens sämsta dag någonsin. Jag var ledsen hela dagen. Kände mig typ ->. så värdefull och hade typ så mycket självförtroende. Jag kände mig fet, svullen, olycklig, ensam och heartbroken (??). Det var en riktigt dålig dag och jag ville gråta nästan hela tiden. PMS är fan det värsta jag vet. Mens är ännu värre. Jag förvandlas till ett patetiskt offer som bara grinar. Det är hemskt! Det kan verkligen flippa från en dag till en annan också. Ena dagen skitglad och lycklig, sen nästa totalt nere i skiten. Jag har varit glad nu en längre period så ska det här komma och förstöra. Jag fattar inte?! Jag borde nog söka hjälp eftersom jag en vecka varje månad nästan vill ta livet av mig. Nä så illa är det inte. Men den veckan är iaf totalt jävla värdelös. Så ska det inte vara. 1 av 4. Det är inte okej.
Efter jobbet åkte jag iaf på stan och shoppade bort lite ångest. Det kändes lite bättre, dock så mycket fattigare. Men det kanske var värt det. Hann inte mer än kliva genom dörren så ringde Hanna och ville att jag skulle komma förbi. Så då blåste jag dit direkt. Tänkte inte bli så långvarig, hade planerat en soft hemmakväll framför TV:n. Kändes som att jag behövde det. Men det jag egentligen behövde var precis det som var igår; en SOFT tjejkväll. Totalt spontan.
Vi drack kaffe, käkade kladdkaka. Sen frågade Hanna om jag ville äta middag med henne, självklart ville jag det. Vi drack vin (på en torsdag, jag veet!) och tittade på Mamma Mia! En riktig tjejkväll alltså, jag skojar inte. The girltalk, flummet, sjungandet och degandet. Riktigt skönt och det visade sig vara PRECIS det jag behövde för sen när jag cyklade hem så kändes det som att det hade varit typ världens bästa dag. Så himla bra med kompisar. De kan alltid få en på bättre humör. Även om det faktiskt var så att jag åkte till Hanna för HON mådde dåligt. Det visade sig vara bra för båda två. Perfekt!

Idag har varit en betydligt bättre dag, om än lite konstig. Garnisionsmilen gick av stapeln idag precis som alla andra år och jag deltog! Sprang dock inte med alla andra utan jag åkte på en egen runda. Riktigt härligt! Sprang nästan hela vägen också. Riktigt stolt över mig själv. Sen hem, duscha och sminka mig. Sen tillbaka till jobbet. Var dock svårt att koncentrera sig. Började ju ganska konstigt med löprundan. Eller först åkte jag till jobbet, sen sprang jag, sen hem och sen tillbaka till jobbet. Det blev helt fel :P Haha. Men det var en skön dag ändå. Jobbade lite grann och gjorde lite nytta faktiskt!

Nu sitter jag och väntar på att Elin ska sluta jobbet. Planen är att vi i "lilla familjen" (jag, Elin och Robin;P) ska till Luleå och shoppa! Så himla kul. Sen blir det fredagsmys hemma hos Palm/Näslund. Mysigt!! Ser framemot det :) Mest allt gott vi kommer äta ;) Hihi.

Nu ska jag måla mina naglar i mitt nya nagellack jag köpte igår!

Vi hörs, ajöken möken!

Inga kommentarer: