torsdag 9 september 2010

Höst

Bilden togs tidigt en morgon här i veckan. Det var alldeles dimmigt ute. Det var ännu mer dimmigt idag, men då hann jag inte ta någon bild. Egentligen borde jag ta med mig kameran på morgonen och ta kort för det är verkligen jättevackert och mysigt. Perfekt fotograferingsmotiv verkligen.

Torsdag idag och jag väntar på min goda vän Elin. Hon skulle hurta iväg på en promenad, funderar lite på att haka på.. men jag tvekar ändå lite. Borde vila mina stackars ben EN dag iaf. Men det är ju så skönt att gå! Sen måste man kämpa om man ska gå ner i vikt och nå de mål man vill. Så det är väl bara att mökla sig ut kanske?

Imorgon är det fredag och då ska jag på relaxen med Hanna och gänget. (På badis alltså) Så himla skönt!! Jag känner verkligen hur jag behöver sitta still i en varm pool och bara känna hur alla knutar bryts upp och alla leder mjukas till. Känner mig galet stel och knotig. Funderar på att köpa ett badkort för friskvårdspengen vi har. Vore skönt att åka dit en gång i veckan och simma några längder, bubbla lite och avsluta med en härlig bastu. Bra fredagstradition månne? Iaf nu på vintern.
Nå, vi får se hur jag gör. Jag ska höra med bossen hur mycket pengen ligger på.

Annars då? Jodå. Det knallar på. Förträffligt. Så skönt att vara singel, nöjd och glad. Pigg och glad kexchoklad även om det börjar kännas att det är torsdag idag. Men jag gnäller inte; det betyder att helgen är nära! Hiskeligt skönt att det inte händer ett jävla skit i mitt liv just nu, som jag nämnde tidigare så känns det bra att det äntligen börjar lugna ner sig. Nästan FÖR lugnt, men efter den här sommaren så kan jag gott behöva lite lugn och ro, utan drama. Känns skönt att jag trivs så bra här och nu. Inte titta bakåt (även om jag faktiskt gör det ibland och känner; helvete!) och inte titta alltför mycket framåt där arbetslösheten ruvar. Jag trivs HÄR och NU. Finnemang. Bara finnemang.

Time to drink my coffee. Njuta lite mer. Om det är möjligt?
Hoppas allt är bra med er, det förtjänar ni!

Ajöken möken

Inga kommentarer: