onsdag 8 september 2010

Hallelujah













Såhär såg det ut hos mig när jag hade måndagsmys. Så jävla underbart att man nu kan börja ha tända ljus och mysa till det riktigt ordenligt! Så mörkt och mysigt. Det älskar jag med hösten, men det är också det jag hatar med den. Hej depression!

Så var det onsdag. Nu har vi nedförsbacke mot helgen! Finnemang!

Det känns verkligen som att det är lugnet före stormen nu. Jag sa det till Linda igår på jobbet att det är något som inte stämmer. Det är inget drama, ingen ångest, ingen depression.. det är bara väldigt stillsamt och trivsamt. Jobbet känns bra, det känns bra hemma, det känns bra borta.. överallt känns det bra. Jag är inte trött, inte röksugen, sällan hungrig, sällan rastlös. Istället är jag pigg, mår bra både själsligt och kroppsligt. Känner mig ganska lycklig. Kan det vara så pass? Jag ser det positiva i det allra mesta, jag ser framemot vintern, jag ser det positivt att det var måndag; för ja, då är det ju fredag snart. Jag ser det positivt i att ha sån träningsvärk att jag knappt kan röra mig och så vidare i all tid och evighet..
Men då är jag ju cynisk så samtidigt går jag bara och väntar på att det ska skita sig. För det gör det alltid. Säg ingenting annat. Skiter sig gör det för alla förr eller senare. Lika bra att säga det rätt ut. Haha.
Men jag får väl passa på att njuta nu då av att ha fetaste energin, positiv framtoning och känna mig allmänt nöjd med livet. Nöjd med det enkla för egentligen händer det inte mer än att jag jobbar, äter middag, ser lite tv, promenerar, duschar, ser lite tv, går och lägger mig och samma sak nästa dag. Umgås med vänner och familj. Det är inte så händelserikt; men kanske är det precis det totalt händelselösa jag behöver? Vad vet väl jag.

Nä nu ska jag ta tag i middagen och sedan ska jag ut på promenad.
Hoppas allt är bra med er!

Ajöken möken

Inga kommentarer: