fredag 16 juli 2010

Any way you want it

En nyvaken och något sliten Lino. Men den bjuder jag på. ;)
Igår var en härlig och bra dag. Kanske för att jag sov utan rusningsmedel/alkohol i kroppen för första gången på en vecka. Sömnen är ju rätt viktig. Som vi alla vet så är jag också en sömn-junkie så det var behövligt för mig att sova ordentligt. Nyktert framförallt.
Var med Petter nästan hela dagen. Vi låg ute och solade, gick till Armémuseet och kikade och bara softade på. Kul att vi kan umgås som kompisar, för han är faktiskt en av mina bästa vänner. Bara det att jag behövde tid för att återhämta mig och faktiskt kunna umgås med honom utan att tänka "Awh, jag saknar honom". Liksom som pojkvän. Nu är jag bara väldigt glad att jag har vunnit tillbaka en vän. Som jag kanske egentligen aldrig har förlorat? Fast det känns ju lite så när man inte umgås på ett tag. Men det var precis som att ha förlorat en kompis samtidigt som en pojkvän. Det är enklare att komma över förlusten av en pojkvän än en kompis. Så ja. Nä men det är skönt att vi kan umgås som vanligt igen. Känns faktiskt inte alls konstigt. Känns ganska naturligt. Vi behövde lite tid isär. Så nu är vi kompisar. Bara kompisar. Vår tid som par är förbi.

Annars igår följde jag med Elin och Robin på Storheden, de skulle storhandla och jag är lite mentalt instabil så Elin föreslog att jag skulle följa med. Bara för att slippa sitta hemma. Det var bra. För det var skönt att komma iväg hemifrån ett tag. Sen när jag kom hem käkade jag middag och drog direkt till Hanna. Surrade, såg film och drack kaffe. Riktigt skönt att komma hem till henne. Väldigt fint hade hon fått det sen sist jag var! Vilket är alldeles för längesen.. haha. Nä men det var skönt att få tänka på annat en stund.

Idag känns det faktiskt helt ok. Har druckit kaffe och lallat på här bara. Surfat runt bland lite bloggar och läst Aftonbladet. Dock hävdar jag fortfarande att det inte är samma sak att läsa Aftonbladet på Internet som att läsa en tidning. Inte samma känsla. Ingenting slår att ligga på soffan en fredag och läsa Aftonbladet + bilaga. Då är det liksom helg på riktigt! Fredagstradition, javisst!

Har ingen aning om vad kvällen har att erbjuda. Skulle eventuellt hem till Fagge och hälsa på lillebooh som skulle ha fest ikväll. Vi får se hur jag känner för lite senare. Annars kanske jag bara tar en lugn hemmakväll, eller våldgästar Elin. Vi får se. Jag har semester!

Ajöken möken!

psst!! Mina affischer har kommit! Yeeehaaoow!

Inga kommentarer: