onsdag 16 juni 2010

Time to pretend

Har gått ett tag sedan jag bloggade sist. Men det är nog inte så intressant att läsa om att jag har jobbat? För det känns som att det är det jag gjort. Förutom helgen då, i fredags flexade jag ut kring 12 och gick till stan för att titta på alla studenter. Tänk att det gått två år sedan jag tog studenten. Helt galet så fort det går. Alla var glada, fulla och gapiga (som alla andra år). Dock lite färre vagnar än vad de brukar ha? Ayah. Solen sken då som aldrig förr, riktigt varmt och härligt. Har fått en snygg "t-shirtbränna" också till på köpet. Snyggt!
Efter vagnarna gick jag hem till Fagge i det härliga vädret. Hängde där ett tag och sen gick jag o morsan till Palms. Där vankades det studentskiva. Herrejisses vad den familjen vet vad de gör när det kommer till att göda sina gäster. Först smörgåstårta, sen Elins underbara dajmglasstårta med jordgubbar till, sen ananaspaj! Jag och morsan rullade därifrån. Haha! Var jättetrevligt och jag lyckades bränna mig på armen också. Men bara ena. Jättefint, verkligen.

Var helt färdig sen när jag kom hem och hade planerat en lugn helg framför fotbolls VM. Tänk så fel. Åkte istället till Arvid på fest! Askul. Men han blev pruttfull så jag Jimmy och Peter lullade hit till mig istället och tryckte "chicky bits" från Rönkan. Så satans gott.
Efter ett tag kom en pruttjävlafull John också, så vi satt o surrade till tre-halv fyra någon gång. Sen däckade jag rätt snabbt........ Haha.

Lördagen blev desto lugnare, kollade lite fotboll, var på Fagge och sen till Jimmy med Arvid o John för att se film. Lagom soft. Vi var ett slitet gäng ;)

Icke att förglömma att jag träffade min morfar och hans fjälla i söndags. Leila heter hon och hon är verkligen jättegullig. Lik mormor, till utseendet. Bara lite tjockare.
Har inte träffat morfar på två år så det var lite pirrigt. Sen har jag ju bara pratat med Leila i telefonen... Tror det har varit en undermedveten men ändå medveten grej. Har ju alltid varit jag och mormor liksom. Både när vi varit hos dom och när dom varit hos oss. Sen att se morfar med någon annan har nog blivit lite för mycket.. Vill inte åka upp till stugan heller, då kommer jag nog bryta ihop. Känns lite dumt mot morfar, men det är bara så det är. Någon gång kanske jag åker dit, men det känns inte som att det kommer bli inom den närmsta framtiden..
Misstolka inte. Jag är jätteglad att han hittat "en ny". Han var ju verkligen superdeprimerad efter mormor dött, jag var rätt säker att han skulle joina henne rätt länge. Men så vände det och han träffade Leila. Han verkade jätteglad och de var så gulliga. Han såg mycket yngre ut också nu än vad han gjorde sist jag träffade honom, kanske för att han är så glad nu? Jag hoppas det. Min morfar om någon förtjänar att vara lycklig och slippa vara ensam.

Det var en soft helg. Riktigt jävla skön.
Desto mindre skönt att jobba såklart. Jag lever för helgerna just nu. Så less på att jobba och i ett förjävla stort behov av semester. Men i mitten av juli då jävlar! Inte länge kvar, typ tre veckor ;) Kickass!
Då firar vi in det med mastodontfest hos Elin och Robin i deras nya lya! Fuckin' awesome alltså så jävla karatefull jag ska vara! Hahaha.

Ne, om jag ska runda av här och kanske ta tag i dammsugningen som borde göras. Men vi får se..

Ajöken möken

Inga kommentarer: