onsdag 19 maj 2010

Stockholm!

Åhh vad härligt det var i Stockholm, helt fantastiskt. Vädret kunde ha varit bättre. Fast å andra sidan är det ganska skönt att det inte är schtek när man ska strosa inne i stan. Blir olidligt nästan då..
Men en fin lördag fick vi med strålande sol! Så härligt! Hade picnic framför riksdagshuset med baguette, rostbiff, potatissallad och frukt. Riktigt mumsigt!
Annars har vi bara degat och haft en riktigt behövlig semester. Var så roligt att träffa Maja igen, har saknat henne svina mycket!!
Vi käkade på onödigt dyra restauranger (lätt värt det!) och gick ut på Stureplan, Sturehof och någon annan krog-liknande grej. Det var som jag trodde.. massa kotlett-frillor som glassade omkring i sina färgglada jeans.. Haha. Men det var en upplevelse och jag måste erkänna att jag har funderat hur det verkligen är på Stureplan. Men nu vet jag .. Kände mig inte direkt hemma bland Gucci och Louis Vuitton-butiker måste jag erkänna. Men det var ett äventyr!

Träffade såklart min moster, mina kusiner och min mosters karl. Träffade även min andra moster och hennes man som hastigast. Roligt att se dem igen! Det var längesen.

Slänger upp ett par bilder nu. Tyvärr blev det inte så många som jag hade hoppats på, men jag glömmer alltid bort att jag har en kamera.. haha!


Vi började med en härlig fika i Gamla Stan, latte latte latte! Satt och glodde på folk och catchade up lite. =)

Sen var vi på lite sight-seeing i kyrkan i Gamla Stan, kommer inte ihåg vad den heter. Men det är i den statyn av Sankt Göran och Draken finns. Jättevackert!

Sen käkade vi på Vapiano, en helt fantastisk pizza. Vi luktade vitlök resten av dagen. Haha jättegott!

Sen gick vi till Kungsträdgården och tittade på de fantastiska träden som blommade ut. Såg nästan ut som körsbärsträd! Var som ett litet sagolandskap!

Vi var också på Gröna Lund. Det här är precis innan vi åkte första attraktionen; "Kvasten". ÅH! Vad rolig den var. Sen åkte vi andra berg-och-dalbanor, kärlekstunneln och "spöktunneln", gick även i Lustiga Huset som fortfarande är lika roligt! :D

Picnic framför rikdsaagshuset, riktigt mysigt. Perfekt väder. När vi käkat klart gick vi en sväng på Slottet. Dock var det lite av en besvikelse då många av rummen kändes tomma.. Sen var Gästvåningen stängt maa bröllopet.. Bleh. Men det var ändå fint där, som alltid annars blev jag imponerad =)



På lördagkväll grillade vi ute i Södertälje och åkte sen till ett köpcentrum (something) och spelade bowling och lite "dansmatta". En riktigt skön och härlig lördagkväll!
Sedan på söndagen slappade jag bara hemma hos min moster hela dagen. Låg och pratade i soffan. Riktigt skönt att vila fötterna efter en väldigt intensiv helg =)

Inga kommentarer: