fredag 16 april 2010

Det här har gjort mig starkare.
Det inser jag väldigt snabbt nu när jag sitter här.

Jag har mina vänner och jag vet äntligen vilka jag kan räkna med och inte. Det känns så jävla skönt att veta vars jag har alla.
Det har varit en jobbig period och äntligen känns det lättare. Idag känns det lättare. Vet inte hur det känns imorgon. Kanske bättre, kanske sämre eller kanske rentav likadant som idag? Hur som helst har jag tagit ett stort kliv framåt. Det känns riktigt bra faktiskt.

Jag missunnar ingen lycka, jag tycker att alla förtjänar att vara lyckliga. Men man behöver inte vara elak eller trampa på andra människor för att nå dit. Det får man ingenting för. Det tjänar ingenting till. Man mår bara dåligt själv av det. Det är synd att människor inte inser det bara. Falska lögnare kallas det. Såna klarar jag mig utan. Ryggradslösa jävla våp som inte står för vad de säger. Vänder kappan efter vinden osv. Jag tänker aldrig vända min kappa efter någon annan. Aldrig i livet. Jag ska fan klistra den kring mig själv. Vad människor än säger och vad de än tycker om mig så ska jag aldrig sluta vara mig själv. Tänker aldrig totalförändra mig för en annan människa. Jag är stolt över den jag är och står alltid för vad jag tycker. Jag tänker igenom saker innan jag säger dem (oftast); allt för att inte ångra något sedan. Det har jag klarat ganska bra; eftersom jag inte tycker man ska slösa energi på att ångra saker man gjort. Gjorde det en lycklig för stunden så ska man tänka på det positiva i efterhand.

Därför är jag väldigt tacksam för den tid jag fick med Petter och vet att jag har fått en vän för livet. Jag är bara tacksam över allt han gett mig och jag har utvecklats enormt genom honom. Han har varit ett enormt stöd till mig många gånger och stöttat mig till att vara den jag är.

Just nu känner jag bara en sån ödmjukhet inför allt vad livet har att erbjuda. För första gången på väldigt länge känns det bra. Det allra bästa är att jag vet att jag förtjänar det. För som jag sa: Alla människor förtjänar att vara lyckliga. Ingen mer än någon annan.

1 kommentar:

Elin sa...

Fint skrivet. Du förtjänar lycka :)