tisdag 2 mars 2010

Tisdag!


Idag är det tisdag och det blåser halv orkan ute. Jisses alltså! Imorse när jag gick till jobbet (kring 6) blåste det inte ens hälften så mycket som det gör nu. Herrejäklar. Jag och Moggi höll på att blåsa bort när vi var på promenad för ett tag sedan. När vi hade medvind gick det bra, men jäklar i motvind. Fy alltså. Kändes som att snön repade mina hornhinnor.. Aj aj. Har funderat på att ta på mig slalombrillorna när jag är ute och det blåser. Eller om jag cyklar när det är kallt.. Det är så irriterande på morgarna när jag cyklar och har sminkat mig, för när jag kommer fram så är sminket förstört fullständigt och mina ögon är alldeles röda. Inte så jäkla snyggt. Borde köpa ett par billiga slalombrillor som jag kan ha som "cykel-brillor". Vore awesome.

Ah, Maja är här med mig nu när mamma o pappa är i Umeå med Hannes. Hon ligger här bredvid mig och myser. Hon är mycket lugnare nu än sist hon var här. Då var hon alldeles hispig och speedad. Nu ligger hon här på mattan och sover.
Fast hon blir ju lugn när jag är lugn. Just nu är jag VÄLDIGT lugn :P Haha

Hojja vad trött jag blev helt plötsligt. Har haft värsta energin hela dagen och har haft TONVIS att göra på jobbet.. Typiskt bara att jag kände imorse hur det small till i ryggen och sen dess har jag haft som en knut på vänstra sidan. Svinont.
Om Petter kommer hit senare ska han få knåda ut den. Inte skönt, men väldigt behövligt. Funderar på att ringa en kiropraktor eller så. Maija på jobbet tyckte jag skulle göra det, hon besöker en som tydligen är jättebra och som har hjälpt henne väldigt mycket. Ska höra vad hon heter och ta kontakt med henne kanske.
Tyvärr är det väldigt dyrt, men det kanske jag har igen sen när jag är äldre och har en hel rygg utan knutar..

Nu ska jag bygga på knutarna lite genom att spela the Sims! :D

Ajöken möken!

1 kommentar:

Lina sa...

Åh vad maten såg mumsig ut~!
Jag håller tummarna för att allt går bra nere i Umeå. :D