tisdag 5 januari 2010

Kallt.. brr...

Huvva vad kallt det är ute, mina anklar höll på att frysa sönder när jag o Maja var på stan idag :S Huvva..
Jobbade bara halvdag idag, riktigt skönt. Slutade kring 10 eftersom vi var där klockan 6, dock kunde vi inte gå redan då eftersom posten måste tas om hand. Men jag var väl hemma kring kvart i elva så jag klagade inte, fick lite på flexen där :D
Åkte direkt på stan med Maja sen. Köpte lite tråkiga grejer, nagelfil, ögonskuggor (såna där tråkiga basskuggor..), balsam (dyrt och tråkigt) och sen örhängen och en sjal. De sistnämnda var lite roligare än de andra :P
Fikade på Opalen, gött med riktig latte. Den på jobbet är inte mycket att hänga i julgranen ska jag säga..
Dock tycker jag det är så jäkla trist att de har totalrenoverat Opalen så jävla stenhårt.. det var mycket mer genuint och retro förut. Nu är det bara modernt och skittråkigt, känns som ett väntrum snarare än ett café. Men så är det väl nu när gallerian är där o allt. Modernt och tråkigt. Hojja.

Ikväll ska jag hänga med Martin, men först måste jag nog äta. Den där mackan höll mig inte mätt så länge :P Haha fan vad fet jag är, usch. Har säkert gått upp svinmycket under julen också.. Jag SKA skärpa mig. Haha. Har vi hört den förut eller?

Ayah, nu ska jag börja diska undan och värma lite krubb.

Ajöken möken!

2 kommentarer:

Lina sa...

Usch, jag tycker också att det är skittrist nu på Opalen. Visserligen har jag inte ätit där sen dem byggde om, men jag har gått förbi och det ser trångt o stressigt ut. Det är för öppet och packat med folk ofta. Me not like. Kanske borde man åka dit nåndag o fika för att se hur det är inne i fiket nu?

Wia sa...

Jo, mina föräldrar är också rätt dåliga på att klippa Flisans klor. Men huvudsaken är ju ändå att man gör det lite oftare än 1 gång på 2 år. Jag är ju besatt av det så jag klipper ju så fort jag ser att jag kan göra det. haha! Typ en gång i veckan. Som sagt, arbetsskadad.