torsdag 28 januari 2010

Idag var en bra dag.
Jag lärde mig två saker;
1. Kycklingen blir såå mycket godare om man gör på följande sätt;
a) fräser kycklingen i lite olja. De ska vara nästan genomstekta.
b) häller på två dl vatten.
c) salta och peppra. Tillsätt ytterligare kryddor; cayennepeppar, chilipulver, paprikapulver (stark) och curry (både röd och vanlig).
d) låt sedan dra tills vattnet sugits in i kycklingen (kräver hög värme)
e) tillsätt creme fraiche. Rör om.
f) slutligen; tillsätt paprika (röd eller gul blir godast).
KLART!
Det blev så fantastiskt gott och kycklingen blev inte så torr som den annars blir om man bara fräser upp den som vanligt. Den var jätte saftig och god. Sen sugs alla kryddor liksom IN i kycklingen så smaken blir EXTRA god! Till det gjorde jag lite pasta.

Nr2 jag lärde mig idag;
Siamesiska tvillingar betalar för två personer om de ska på bio, åka buss eller så.
Jag skrev in till Våga Fråga (på RixFM ni vet?) men fick fan inge svar. Så jäkla irriterande, för DET om nåt är en bra fråga!?
I alla fall skickade jag till 118100 eftersom detta var en sån där grej jag hakade upp mig på och verkligen undrade helt allvarligt hurvida siamesiska tvillingar betalar för en eller två personer eller ej. De ses alltså som två individer. Det är väl bra, annars hade det säkert räknats som diskriminering eller nåt. Även om jag skulle se det som endast ekonomiskt. Säg att de är såna där tvillingar som sitter ihop i överkroppen, men har bara ett par ben.. De behöver ju bara en plats. Känns ju lite konstigt. Men det kanske bara var så att 118100 bara besvarade på ett sådant sätt som är mer politiskt korrekt, sen i praktiken kanske det fungerar annorlunda? Kanske måste kontakta ett par siamesiska tvillingar och fråga?

Inga kommentarer: