lördag 26 december 2009

Va? Redan över?

Så har det inte bara gått en dag, utan två dagar efter julafton! Hjälp?

Åkte till Fagge dagen innan julafton. Satt i köket medan mamma slavade i köket. Jag försökte vara tillgänglig och hjälpsam, men jag vet inte om jag lyckades. Jag tror att jag bara pratade för mycket och tiggde om potatis. (Är det någon annan än jag som älskar rå potatis??)
Sen myste vi framför Tv:n, hela familjen. Det var längesen. Vi såg på film, åt skinkmackor, laxmackor, godis, apelsiner, mandariner, julmust, glögg och massa annat gott. Det var alldeles perfekt, vi hade tänt ljus i hela vardagsrummet, brasan sprakade i kaminen och det snöade ute. Jättemysigt!
På julaftonsmorgon snöade det fortfarande lite grann, vi åt julfrukost och gick sedan på en julpromenad i skogen. Det var jättemysigt när det var alldeles pudrigt vitt överallt!
Sen gjorde vi oss fina (så fina som vi kan bli åtminstone) och började med julstöket. Då hjälpte jag faktiskt till! Stal inte bara potatis..
Sen gick julaftonen i traditionens tecken. Vi åt, åt, åt, tittade på tv, åt lite mer och öppnade julklappar. Sen åt vi lite till.
Jag fick superfina saker i julklapp; en jättefin klocka (bling! bling!), örhängen (bling!), en kokbok, lyktor, pengar, ett nagellack, ett armband (bling!) och sen fick jag ju också mina fina stövlar och ljusstaken i julklapp också. Jättefina saker!
Dock är jag fortfarande sur för att Hannes julklapp inte kom i tid, riktigt förbannad faktiskt. Men han fick ju sitt älskade Xbox 360 så han är nog nöjd ändå kan jag tänka mig... men ändå! Jag är jättebesviken för den julklappen var verkligen den enda som var riktigt planerad!! Gaahh. Ayah, han får ju isåfall en liten extra-jul. Så han blir säkert glad :D

Jag åkte hem sen på julaftonskvällen och fick sova med min fina Fuss som jag saknat!
Igår åkte vi till Fagge på julmiddag. Jättetrevligt. Vi åt åt åt och tittade på TV och avslutade med Ris á la Malta. JÄTTEGOTT.
Sen åkte jag och Petter till Pythas (en kompis till Petter), dock skulle de på Farmen så där blev vi inte långvariga. Jag hann dricka en öl och Petter hann slå Pythas i Tetris. Så på ett sätt var vi väl nöjda båda två..
.. sen traskade vi vidare till Maja. Vi spelade spel, drack, åt massa godis (sorry Maja, men vi är ostoppbara när det kommer till godis..) och hade jättejättetrevligt! Egentligen ville jag inte gå därifrån, men vi hade bestämt att träffa Kotten (en annan kompis till Petter) på Bränna lite senare. Så det var bara att traska dit. Där var det verkligen DÖTT. Kände inte igen en enda människa där!! Hur ofta händer det?? Det var faktiskt mest 25-plusare där.. så kan vara därför. Vi tog en drink och bestämde oss ganska snart för att bege oss vidare.
Petter gick till Pär och jag traskade hem och sov. Kände mig nöjd med kvällen.

Idag har vi sovit bort HELA dagen. Vaknade halv tre (!!!) Fy vad hemskt. Nu har ju hela dagen gått. Usch vad hemskt. Kommer gå bra att kliva upp på måndag och jobba.. INTE.

Ayah. Nu ska jag börja diska undan så jag kan börja med frukost/lunch/middag.

Hoppas eran jul var lika bra som min!

Ajöken möken!

Inga kommentarer: