fredag 13 november 2009

Tacksam


Istället för att gnälla om att jag är arg, ledsen eller irriterad tänker jag nu istället vända på steken (haha) och skriva ner sådant som jag är TACKSAM för. Det är inte ofta jag vänder på saker och ting, eftersom jag är en väldigt svart/vit-människa. Antingen är allt toppen eller så är allt skit. Punkt slut.
Men nu ska jag alltså chocka alla (framförallt mig själv) genom att skriva ner alla BRA saker i mitt liv. Here we go.

- Min familj.
De finns alltid där. Vi är väldigt nära varandra, alla i familjen. Vi pratar, skrattar och gråter tillsammans. Vi hittar på saker alla fem, vi har gemensamma intressen och vi umgås. Istället för att bara sitta framför TV:n/datorn när vi träffas så kan vi sitta på altanen och prata. Vi äter middag tillsammans och pratar om vardagen, "hur har din dag varit" etc.
Jag är väldigt glad att jag har dem, även om de givetvis retar gallfeber på mig ibland.

- Min pojkvän.
Den finaste av själar och de bästa som någonsin hänt mig. Han ger mig så mycket. Han stöttar mig, han älskar mig och finns alltid där för mig. Jag litar på honom till 110% och dömer mig aldrig någonsin. Fastän jag är en ganska svår person så lämnar han inte min sida. Han uppskattar mig för den jag är. Jag skulle verkligen kunna göra vad som helst för honom.

- Mina vänner.
Vad skulle jag vara utan dem? De ger mig kraft, stöd och kärlek. Vi skrattar, "dampar" och skojar tillsammans. Medgång och motgång. Även om det finns dispyter och skilda meningar så håller vi ihop. De är inte många, men de är de allra bästa.

- Mitt jobb.
Jag är så oerhört glad att jag har det jobb jag har. Jag trivs jättebra, både med arbetskamrater och uppgifter. Det jag gör uppskattas av så många och jag får god respons. Jag utvecklas hela tiden, lär mig alltid nya saker. Jag är så stolt över mig själv att jag tagit mig så pass långt på ett år. För ett år sedan vad jag deprimerad och trodde att jag aldrig någonsin skulle orka ha ett jobb. Jag tog mig ur skiten och har verkligen gått från 0-100.
I dessa tider ska man vara glad att man har ett jobb. Jag har inte bara ett jobb, jag har ett BRA jobb.

- Min lägenhet.
Jag älskar min lilla lägenhet. Jag är glad och tacksam att jag har tak över huvudet och har någonstans att kalla "hem".

- Min hälsa.
Jag mår bra. Relativt bra. Jag har inga kroniska sjukdomar, jag är frisk. Slipper springa på vårdcentralen, har aldrig brutit ett ben (peppar, peppar) och är vid hyffsat (!) god vigör. Det värsta jag varit med om var när jag var tvungen att dra en tand. Då var jag ungefär 5 bast. Det är ganska bra att komma så smärtfritt undan vid en ålder av 20 år. Jag hoppas att det fortsätter så.

- Min 'släkt'.

Jag har jättegoa och fina släktingar. Min morfar, mina mostrar, min morbror, faster och farbror, samt alla mina kusiner (och kusinbarnet Milly!). Vi träffas inte ofta, men när vi träffas UMGÅS vi. Jag har aldrig så roligt som när jag är med min familj. Vi skrattar, lattjar och gormar. De finns där, jag kan relatera till dem och kan prata med dem om allt mellan himmel och jord. Jag vet att jag alltid kan ringa min moster om det är något. När jag har haft det som allra jobbigast är det henne jag vänt mig till. Jag bodde där i två veckor när jag behövde komma härifrån ett tag, det är jag jättetacksam för. Det förändrade så mycket inom mig.
Underbara människor hela bunten.

Så. Det får räcka för idag. Det känns faktiskt mycket bättre.

Inga kommentarer: