torsdag 12 november 2009

Tvättstuge-fight.


Det är minsann inte bara jag som blir galen på grannar som varken kan hålla tvättider eller plocka undan efter sig. TITTA. Min lapp löd så här:

"Det är inte svårt att följa de enkla regler som finns här- men ni IQ-befriade människor visar motsatsen / Den klädlöse"

Det är väl klart att man blir förbannad. Det är också konstigt att hyresvärdarna inte gör något åt saken!? Jag har dock fått lovord från min hyresvärd om att detta ska ändras, att reglerna ska bli tydligare och att informationen om vad som gäller i tvättstugan skall spridas än en gång.
Men är det så svårt egentligen?

Någonstans tror jag att det handlar om lathet, ignorans och brist på respekt. Det är helt enkelt så att alltför många människor bara tänker "ayah" när det tar tvättstugan fastän de ser att den är bokad, struntar i att ta bort "luddet" från torktumlaren eller struntar i att torka bort tvättmedel som de spillt över halva tvättmaskinen. DE bryr sig inte, men andra gör det. Det är också "de andra" som får plocka undan efter lortgrisarna. Jäkligt trist och tråkigt eftersom det allt som oftast är vuxna (i alla fall till åldern) människor som bor här och ska samsas om dessa gemensamma ytor.

Det torde inte vara något problem, men det finns ju onekligen sabotörer överallt som säkerligen älskar att göra livet surt för alla andra.

1 kommentar:

Wia sa...

Ja, det är alltid spännande att hitta sånt där som man sökt på oväntade ställen. Men Flisan brukar vara bra på att samla sakerna i sin bädd. Och sen när man tar upp dom ut bädden och blänger på henne blir hon överlycklig som typ "ÅH ! JA!!!! EN STRUUUMPAA !!!"

Och det där jävla tvättstugorna, när jag bodde i en lägenhet för 2 år sedan så var det någon som hade varit och snott minst TVÅ tröjor av mig FRÅN TVÄTTMASKINEN !!! Tråkigt jävla fräckt å sno blöta kläder !!