måndag 30 november 2009

Idag är det måndag igen. Måndag, måndag, måndag.. Oj vad tiden går fort. Var det inte nyss måndag?
Helgen har varit behövligt lugn och skön. Har bara varit hemma och tagit det oförskämt lugnt. Tittat på film med Petter och ätit massa god mat. För mycket egentligen, med tanke på att jag känner hur magen börjar hänga över byxlinningen lite..

Jag har hunnit städa och ta fram julgrejerna! Jag som vägrade jul. Men nu är det jättefint och jag fyndade både dukar och gardiner! Perfekt!
Jag kan visa när jag har laddat kameran.
Ganska fascinerande hur batteriet i kameran kan ta slut när man aldrig använder den? Tycker jag laddar och laddar och ändå är det alltid slut. Jag glömmer den inte på heller, det är väl ifall Petter smyganvänder den? Kanske filmar medan jag drar mina timmerstockar om nätterna.. det vore ju faktiskt lite taskigt!

Snöar gör det också, jag är inte alltför glad. Även om jag gärna ser att vi har en vit jul. Det betyder INTE att jag vill ha snö. Fick jag välja så hade det varit snöigt och fint på julafton och veckan efter, sen efter nyår så försvann allt och det blev vår igen. Vore inte det toppen? Det tycker jag!

Nu ska jag röja undan lite i badrummet. Tror jag befinner mig i en manisk städperiod nu, vet inte varför? Nåja. Jag klagar inte, det är betydligt trevligare att vara i en städad miljö snarare än i en kaosartad. Visst?

Ajöken möken!

1 kommentar:

Lina sa...

Jag håller med om det med städningen, det är underbart då det är rent o snyggt hemma~ Och julen, så underbart mysigt det blir med alla ljusstakar :D

Du får ju tänka positivt om snön, det blir både rent OCH mer ljust! :D