onsdag 5 augusti 2009

Webcam och dating


Sitter och tittar på nått dating-program på femman och jag kan inte låta bli att känna en viss äckelkänsla. Inte bara en. Massa. Jag vill faktiskt bara spy nu när jag tänker efter.
För det första så är han/hon som är själva "huvudpersonen" någon sorts attentionwhore. Bekräftelsesökande och desperat på nåt sätt.
För det andra så är de sökande precis lika desperata och bekräftelsesökande.
Just i det här programmet är de hemma hos föräldrarna. Alltså "huvudpersonen", hon som alla killar vill dejta. Tjejen tvingas i varje familj säga huuuur mycket hon tycker om just DERAS son och huuuur gärna hon vill gifta sig. Med just DERAS son. Huuuuur bra de connectade första gången de träffades... ni fattar dealen. ÄR det verkligen så att hon har så starka känslor för alla eller är det bara ett trick? Psykopattendenser? Få dem att tycka om henne och sen skickar hon bara hem dem med brustet hjärta. Haha, nej jag vet inte. Men det känns lite sjukt över hela programmet faktiskt..

Förresten fick jag en dator av älskling! En Asus .. eller nåt. En bra och flådig. Den har webcam. Jag har alltid varit lite skeptisk. Har aldrig ägt någon. Men det var skoj, han laddade hem ett gratis-program så jag kunde använda den också.. men då visade det sig att det kom nån jävla stor text mitt på bilden. Typ "Copyright" fast .. ja, ni ser ju på bilden.. Skitirriterande!! Någon som har nåt tips på ett program man kan använda?
Givetvis kan jag använda det på MSN och Skype, men om jag bara vill ta bilder utan att de visas för andra? Ha.

Äh nä. Nu ska jag äta en glass!

Inga kommentarer: