söndag 16 augusti 2009

Vilken händelserik helg. Nästan för händelserik om ni frågar mig!

Fredagen började med fest hos Pythas, Petters kompis. Vi umgicks och hade trevligt. Sen slutade kvällen i slagsmål för vissa (inte jag..........) och inbrott för vissa. Morsan ringde på lördag morgon och berättade att farsan hade vaknat att det var någon på våran uppfart. Han hörde hur de var i bilen (som de SÅKLART hade glömt låsa..) och att någon sa "men vafan- vi tar hela bilen". Men det gjorde de inte. Som tur var. Sen tittade farsan ut genom husvagnsfönstret (de sover där nu när det varit så varmt inne i huset) och ser hur dörren till mitt gamla rum står på vid gavel och hur någon lyser med ficklampa där inne. Han springer ut i bara kalsongerna och gapar "VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED?!" Morsan vaknar och inser inte först sen att det faktiskt är farsan som skriker. Nästa sekund ligger farsan och brottas med en av "tjuvarna" (den andre hann sticka iväg). Men tjuven hann slita sig innan polisen kom dit. Men läskigt ändå att det är vilt främmande människor som är och gräver i mitt GAMLA RUM !? Vi har ju inte mycket av värde där ute, men känns ju ändå läskigt faktiskt.

Sen på lördagen var det fest hos Johannes, var väl inte så där jätteroligt om jag ska vara ärlig. Lite grupperingar och så där. Sen var jag väl inte riktigt på hugget heller direkt. Så jag och Petter gick hem ganska snabbt (till hans föräldrar då) och käkade hamburgare :P Somnade nog strax efter tolv skulle jag tro. Skönt ändå att få somna någorlunda tidigt.
Sen ringer morsan igen och berättar att det natten till idag hade varit några jävla ungar och klottrat på Davids bil och på våra grannars husvagn !? Vad är det för jävla idioter? Allt detta på en helg! Vi har aldrig varit med om något sådant under de 20 år vi bott på Fagge. Eller ja, vår granne hade inbrott i garaget för nåt år sen och det har ju varit småsaker, men aldrig såna här grejer.
Skolan hade också blivit nerklottrad och även några traktorer/grävskopor längre ner på vår gata. Alltså, vad får man ut av sånt där? Förstår fan inte. Så jäkla onödigt alltså. Framförallt jävligt irriterande. Fagge är inte längre vad det varit.. huvva. Nu måste man jävlart sätta upp övervakningskameror och ha patrullerande poliser överjävlaallt. Det känns ju inte så roligt med tanke på att Fagge alltid varit jättelugnt.

Nåja. Skönt att helgen är över, känns som att jag fått nog med drama nu under de här två dagarna. Det räcker en livstid känns det som..
Imorgon är det jobb, då sitter jag säkert från tjuvar och banditer inne på kontoret. Haha.

Nu ska jag hoppa in i duschen hade jag tänkt!

Ajöken möken!

3 kommentarer:

ehmelie sa...

haha, funkar tyvärr inte för mig =) jag blir bakis no matter what. jag har blivit bakis på 3 små jävla cider, till och med.

Pete sa...

Min lilla fighter. :*

Zara sa...

Fy fan vad läskigt att ha främmande människor i huset, vad modig min lilla farbror är =))