tisdag 18 augusti 2009

Tre stora jackpotar

Jaaaa... det har egentligen inte hänt så mycket som är värt att skrivas ner, men jag känner väl ändå kanske att jag måste rapportera lite här i bloggen. Även om det typ är två som läser. Men kanske lite för att bloggen inte ska känna sig helt försummad.

Jag har jobbat och slitit igår och idag. Eller egentligen inte eftersom det är lönekörning nu och vi kan inte knappra in något då. Alltså gör vi.. ingenting typ. Det går dessutom extra segt nu så det kommer nog ta ett tag innan vi kan börja. Imorgon kanske nån är klar, men långt ifrån alla. Så vi får väl se. Det är bara så tråkigt för tiden går så jäkla sakta när man inte har något att göra.. Alla sitter mer eller mindre och rullar tummarna inne på rummen. Försöker få tiden att gå FRAMÅT och inte BAKÅT (som det faktiskt känns som att den gör ibland..) Nåväl. Bara vi befinner oss där och kanske gör lite nytta (lite då och då sådär) så är det väl bra antar jag. Men att systemet går fruktansvärt segt och drar ut på tiden är ingenting vi rår för och därför ingenting vi kan få skulden för.. excellent ;)

I söndags var jag på middag hemma på Fagge. Riktigt gott! Vi åt grillat med pommes och en suuupergod sallad. Är allt möjligt i den; bönor, fetaost, sallad (nähä!), soltorkade tomater osv. Supergoood! Känns bara så meningslöst att börja köpa sallad och grejer när det bara är jag som äter. Tror faktiskt inte att jag skulle få i Petter den salladen.. fast man vet aldrig, han äter ju det mesta.. som en liten kompost. Men hursomhelst är det lite väl mycket för två personer. Kanske är det så att den är så god just för att jag äter den så sällan. Den skulle nog inte smaka lika gott om jag åt den varje dag precis; som med alltid annat då.

Igår åkte vi till Luleå en sväng, tittade i affärer och bara strosade lite. Avrundade med att äta på Matstället. Världens godaste kebabpizzor! Jag älskar dem verkligen. Fruktansvärt underbara.
Sen stannade vi till på vårt ställe en sväng; Storheden! Gick omkring i de vanliga affärerna och tittade lite. Jag plågades inne på OnOff- fast å andra sidan plågades Petter inne på Jysk så jag antar att det jämnade ut sig i slutändan..
Vi handlade snarra på Ica Maxi och blåste hemåt.

Tittade på Wallander, eller Petter gjorde det i alla fall, jag somnade som vanligt. Men igår somnade jag ovanligt tidigt; kvart över åtta. Haha. Snacka om att jag var helt slut. Kände hur ögonen var supertunga redan där kring sex-tiden men hade jag somnat då så hade jag också vaknat typ klockan fem och varit helt klarvaken :P Inte så där jätteroligt kanske.
Nej, men det var skönt att somna tidigt. Kommer vara jättetrött imorgon med tanke på att klockan är tio nu!! Oj oj, värsta nattugglan ;)
Ve och fasa; jag har blivit precis så som jag förut föraktade:
En tråkig medelsvensson som jobbar 7-4 och går och lägger sig innan 22. Varje dag. Måndag till fredag. Det absolut konstigaste är att jag nu inte alls kan föreställa mig att vara vaken till tre-fyra varje natt och sen sova till klockan två och inte göra något vettigt alls under hela dagen annat än enbart sitta vid datorn.
Det gör nog gott att ha lite struktur på saker och ting. Absolut. Om inte annat ger det lite mer pengar ..

Nä, nu känns ögonlocken tunga. Dags att runda av här!
Ajöken möken!

Inga kommentarer: