onsdag 26 augusti 2009

Sjuk Måggöll


Maja är sjuk, min lilla lilla vovvsing har dragit på sig något. Vet inte riktigt vad. Seg är hon. Finner ingen glädje i något verkar det som. Undrar just om hundar kan vara deprimerade? Det är väl inte helt orimligt. David ryckte in för en månad sen och de var som syskon. Klart hon blir ledsen.
Men det är inte bara det, hon verkar ha väldigt ont någonstans också. Kan inte kliva upp på altanen.. Hon bara skriker när hon reser sig upp, ungefär som när man råkar trampa henne på tassen. Ett litet tjut. Hon äter normalt, bajsar, kissar och dricker. Hade hon varit döende hade hon nog inte ätit.

Men hon är tapper min lilla bebis, hon kämpar sig upp (fastän det tar ont) och kommer fram o hälsar när jag kommer hem. Viftar på sin lilla svans och FÖRSÖKER i alla fall visa att hon är liiiite glad.

Imorgon ska mamma med henne till veterinären. Även om det säkert inte är något allvarligt så kan jag inte låta bli att oroas. Molly hade ju samma symptom- i hennes fall slutade det med avlivning eftersom hennes hjärta var så pass förstorat och i och med detta hade det samlats enorma mängder vätska i hela hennes buk. Huvva. Hemska tanke.

Jag försöker vara positiv- hon har säkert bara ätit något olämpligt som gett henne magknip. Men jag tänker ändå hålla tummarna!

1 kommentar:

Lina sa...

Jag håller också tummarna!