onsdag 26 augusti 2009

Den stora tvättdagen

Hur stor tvättdag det än må vara så är det ändå INTE okey att ha ballerinaskor tillsammans med randiga strumpor och något utsvängda jeans. Men jag orkar helt enkelt inte bry mig, och ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt inte att tvättstugan gör det heller.


Ja nu kunde jag verkligen inte undgå tvättberget som bara växt sig större och större där i garderoben. Jag hade inget annat val än att ta tag i den.
Det jobbiga när jag har såna här dunderlass är att den lilla tvättstugan är den enda som är ledig. Eller den är väl lika stor som den andra, det är maskinerna det är skillnad på. Särskilt torktumlaren. Men det ska nog gå bra ändå. Jag har ju gott om tid på mig. Hoppas jag.

Petter hade sin första skoldag idag. Men det är väl säkert som på alla andra "inskolningar" bara lek och lattjo lajban hela första veckan. Men det är skönt samtidigt. Få en mjukstart. Lära känna kompisarna och så där. Han skulle till IKEA idag också, jag är måttligt avis! Pratade med mamma idag om att jag verkligen skulle behöva dra en tripp till IKEA. Men inte nu till helgen när det är löningshelg. Säkert inte nästa heller, eller den efter det. Men en vacker dag ska jag allt ta mig dit och köpa en decent tv-bänk. Det behöver jag.

Nä om jag ska ta och bädda rent i sängen. Den ser lagom hotfull ut där den står. Med sängkläderna i en enda hög. Bah.

Cya!

1 kommentar:

Pai-chan sa...

Lyx. Vill till IKEA jag med. Då jag vill dit är typ en av de få gånger då jag verkligen önskar att jag hade körkort och bil, haha.