fredag 28 augusti 2009

Spondylos


Maja hade inte bara ätit något olämpligt. Hon har spondylos. Hon har fått medicin som är både antiinflammatoriskt och smärtlindrande. Hon ska äta dem i två veckor nu och sen får vi bara hoppas att det blir bättre. Det kan hända att det bara är nu i början när det "uppkommer" som hon har ont. Kroppen kanske vänjer sig och anpassar sig till "missbildningen" sen. Det är då vad jag hoppas. Hon verkade piggare igår när jag var hem, men hon är fortfarande inte riktigt helt 100. Men det tar väl ett tag. Stackarn måste ha riktigt ont. Man kan ju tänka sig själv bara att ryggraden växer helt knäppt och trycker och sliter. Huvvaligen. Så länge hon inte verkar ha alltför ont så går det väl an, men om det (hemska tanke) blir värre och hon ligger och gråter som hon gjorde här för en natt sen så finns det inte så mycket att göra. Vill inte ens tänka på det.

Pratade med Fussi på Skype igår. Har varit riktigt skeptisk till hela den där "prata-i-mic-med-webcam"-grejen som var så poppis för några år sen. Men nu när vi befinner oss i denna situationen så är det toppen! Nästan som att vara med varandra. Haha, bara 113 mil och en dataskärm emellan oss XD Det här ska nog gå! Vi får kämpa, älskling. Visst? :*

Äntligen äntligen fredag!
Ikväll ska jag hänga med Patric en stund, se film eller så. Är riktigt trött så jag vet inte hur länge jag orkar vara uppe. Men ett tag i alla fall. Sen imorgon är det fest hos Emma. Roligt att träffa henne, har inte setts på ett bra tag!
Sen slutligen på söndag är det konfirmation (varför håller jag alltid på att säga dop?!). Min kusin Rebecka är det som ska konfirmeras. Hujedamig vad tiden går fort! Bläääää

Jag bjuder på, som avslutning på veckan, ännu en "tagga-inför-party"-bild! Enjoy!

Trevlig fredagkväll!
Ajöken möken

1 kommentar:

Lina sa...

Jag hoppas somsagt det löser sig med ryggraden. Jag HATAR när det uppstår problem med ens bebisar :/ Jag skickar goda vibbar :D