lördag 1 augusti 2009

Jag blir galen snart, mina halsmandlar vägrar svullna ner och jag har inte ätit ordentligt sen i måndags!!! Jag blir galen.

Jag var i tisdags på vårdcentralen, det visade ingenting, det var lugnt. Inga streptopcocer.
Åkte hem, vilade, sov och tog det lugnt. Käkade Ipren och hoppades att det skulle gå över. Icke sa nicke.
I går var det så pass illa (värre än värst om man ska se hur halsmandlarna såg ut- GIGANTISKA!!) så jag åkte till vårdcentralen igen.
Fick träffa Dr. McSteamy (literally! Han var amerikan också!!!) och han klämde och kände. Så fick jag lägga mig på en brits.. jag tänkte "Fuck fuck fuck", min mage har inte varit helt okey de senaste dagarna, att sedan skita ner sig framför McSteamy vore självmord. Inget annat.
Han klämde och kände, det gjorde ont, men jag klarade mig från den totala förödmjukelsen.
Han var orolig för körtelfeber så jag skickades iväg till labbet för tester. Höll på att svimma när jag insåg att jag skulle ta ett blodprov. Men det gick också bra, efter att hon fick ta om skiten en gång. Då höll jag på att svimma.
Resultaten var bra, en liiiiiiiiten tillstymmelse till infektion men det är förmodligen resterna från veckan. Så han trodde det var på rätt väg.
Jag fick helt enkelt lita på min amerikanske hunk-läkare och åka hem o vila.

Så i natt.. fyfan vad ont jag hade. Låg och grinade för jag hade så ont i halsen. Kunde inte andas och det tog ont och dunkade bara jag låg ner.
Sen har jag hittat en knöl i nacken också, "ah men det är ju bara en körtel" tänkte jag, men så kände morsan och sa "just där tror jag inte det finns några körtlar". Så självklart låg jag och var orolig för det.. Huvva.

Nu vill jag bara bli frisk!!! Jag vill äta ordentligt och slippa ha ont i halsen så fort jag sväljer, gäspar, pratar eller dricker, äter..

Sitter här med en fet halsduk på mig och hoppas att jag ska värma bort bacillerna.

Ja, jag har gurglat med saltvatten. Funkar inte.
Ja, jag har ätit Mucoagin. Funkar inte.
Ja, jag har ätit isglass. Funkar för stunden.
Ja, jag har druckit te. Funkar inte.
Ja, jag har druckit isvatten. Funkar inte.
Ja, jag har ätit Ipren. Febern är borta!

Men jag tycker ändå det är konstigt, nåt måste det ju vara eftersom mina halsmandlar fortfarande är så pass svullna. Han sa till och med (läkaren) att även OM man har halsfluss så brukar de inte vara såhär svullna. Jag har aldrig varit med om att de varit så här stora, eller att de varit så här svullna så här LÄNGE. Det är det som oroar mig också. Att det aldrig tycks gå över !? Nått fel är det....

Nåja. Nu ska jag vila.. ännu mer. Sen... ja.. vila.

Som Simon Davies skulle sagt;
Fan i helvete bollocks and buggeration!

1 kommentar:

Maya sa...

Ahh jag vet inte om jag tycker att hon var allt för snygg men det e snyggt med mössa:P