måndag 29 juni 2009

vadå?

en helg har svischat förbi i världens vart. jisses.
på fredag gick jag halvdag, åkte direkt till storheden med petter och handlade inför helgen. planen var att spendera fre-sön i bredåker, sola, bara och grilla hela dagarna. vi köpte sponken för 700 spänn (sammanlagt) och fräste iväg mot bredis.

hem åkte vi redan på lördag pga mindre trevliga omständigheter. bakis som ett svin, sov typ två timmar och det var 156 grader varmt ute. TOPPEN.
vi lyckades överleva dagen (någorlunda), i hopp om att få bada åkte vi till storheden (storsand, ni vet?) men såklart började det blixtra och dundra så det sket sig. vi käkade på max istället och drog hem. höll på att somna när jag körde, var INTE en säker bilförare då kan jag säga...
hem till petter. jag la mig på sängen det första jag gjorde, touch-down. petter rakade sig (tog max 15 min.) och under den tiden hann jag börja drömma (!). helt sjukt. så jävla trött.
vi duschade som hastigast och myste ner oss i sängen med godis, ostbågar, cola och filmen "Baksmällan".
trots allt svull och den roliga filmen somnade jag klockan sex på eftermidaggen. jepp. sedan sov jag till elva på söndagen. snabb som jag är på matte kan jag säga att det är 17 fucking timmar. SJUTTON TIMMAR. haha. jeeeez.

oh well. kan ju inte säga att jag är trött nu i alla fall ;) trots en lång arbetsdag och 187 grader varmt ute ;D

har köpt nya gardiner hit och tabletter till köksbordet. jättefint blev det. färggrant och mysigt.

nu ska jag laga mat tror jag. om jag orkar. det är inte mycket man orkar i den här värmen, blir alldeles matt.. phew.

1 kommentar:

Lina sa...

Du får visa lite bilder~