söndag 7 juni 2009

Idag är det en vecka sen jag blev singel.
Jag trodde aldrig jag skulle säga det här; men det känns inte så hemskt idag. Jag vet att dagen bara börjat, men jag tror att jag har börja acceptera det hela på ett bättre sätt.
Jag har fortfarande inte kommit över honom eller gått vidare, men att acceptera är en bit på vägen.

Jag var på Farmen igår med ett par stycken. Förfesten hos Elin var superskojjig och jag såg verkligen framemot Famen. Vilken besvikelse. Till en början var allt okej, vi dansade och så där.
Sen började EMD.
Efter lite drygt hälften blev det slagsmål bland tjejer precis där vi stod. Det började mellan två stycken sen blev det en kedjereaktion. Folk ramlade på marken, jag försökte hjälpa dem och då blev jag bortknuffad med en MÖRDARBLICK som tack.
Mina fötter är döda tack vare alla som trampat på dem. Vore jag bakis nu så skulle jag nog inte lämnat sängen. Vilken besvikelse.
Sedan fanns det självklart alltför fulla människor ÖVERALLT. Odrägligt fulla. Jag vet att om man går till ett sådant ställe så får man vara beredd på fulla människor, men jag kan ändå inte låta bli att störa mig på det faktum att de beter sig som fjortisar. Trots att de börjar närma sig 25-30. Patetiskt.
.. tack vare allt det där sjönk mitt party-humör som en sten och jag började sakna Petter jättemycket. Det gjorde jag självklart hela kvällen, men det var då jag såg alla andra par som kramades och höll hand. Jag tänkte flera gånger "Jag måste ringa Petter", men sen kom det upp för mig att... nä det ska jag nog inte.

Jag ångrar inte att jag gick ut igår, betalte 170 spänn för en biljett. Det behövdes, det VAR roligt på förfesten, det VAR roligt på Farmen också, tills de där marodörerna på EMD satte igång. Vi försökte dansa sedan ytterligare en gång, men det gick inte. Vi stod som packade sillar och rörde på armarna lite grann. Då gick jag och hämtade ett glas vatten i baren, sen ut och sätta mig. Sen gick jag inte in igen.

..så det hela slutade med att jag ringde efter far min som kom och hämtade mig, Elin och Robin. Så jag var väl hemma kring halv två. Tvättade bort sminket, borstade tänderna och gick till sängen ganska på en gång.

Idag ska jag rösta, både jag och Elin har på Parkskolan så vi ska knalla dit på eftermiddagen någon gång.
Har fortfarande inte en endaste aning om vad jag ska rösta på. Vi får väl se.

Ajöken möken.

1 kommentar:

purplerain sa...

Skönt att höra att det känns liite bättre. Johan och hans tjej for oxå hem efter EMD. Kvällen hade varit lyckad. Idag får vi glädjas åt solen. Hoppas den inte går i moln nu.